classic army m4a1 carbine, bra första köp?
Re: classic army m4a1 carbine, bra första köp?
Med väldigt få undantag (ingen av ovan nämnda) så passar uppgraderingsdelar fint i samtliga. Och ja, det är v2 som används i M4/M16
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.
-
ok va skönt, tack så mycket! 

Ett tips är att komma med på nåt spel (bara att åka till Klacken i Barkarby på en valfri Lördag).
Då kan du prata med folk och känna och klämma på bössor. Butikerna inne i stan har ett visst utbud av bössor,
men spelarna har ett bredare utbud skulle jag säga.
Då kan du se hur du upplever olika externals m.m. Kan också garantera att det inte är några som helst problem att få provskjuta några bössor. Chansen är också att du kan testa både original bössor samt uppgraderade bössor, så kan du se ungefär vad du kan förvänta dig. Har inte bestämt mig än för om jag ska till Klacken i helgen, men om jag ska det kan du få provskjuta båda mina. Det finns garanterat nån som har en AK5C också, så kan du jämföra direkt vad du gillar bäst.
Om du har egna skyddsglasögon är det ett plus, annars har säkert någon ett extra par du kan låna medan du provskjuter.
Skulle inte bli förvånad om du dessutom kan låna en bössa på plats och provspela ett spel eller två med. Det är väldigt öppet och trevlig folk generellt inom airsoft.
Då kan du prata med folk och känna och klämma på bössor. Butikerna inne i stan har ett visst utbud av bössor,
men spelarna har ett bredare utbud skulle jag säga.
Då kan du se hur du upplever olika externals m.m. Kan också garantera att det inte är några som helst problem att få provskjuta några bössor. Chansen är också att du kan testa både original bössor samt uppgraderade bössor, så kan du se ungefär vad du kan förvänta dig. Har inte bestämt mig än för om jag ska till Klacken i helgen, men om jag ska det kan du få provskjuta båda mina. Det finns garanterat nån som har en AK5C också, så kan du jämföra direkt vad du gillar bäst.
Om du har egna skyddsglasögon är det ett plus, annars har säkert någon ett extra par du kan låna medan du provskjuter.
Skulle inte bli förvånad om du dessutom kan låna en bössa på plats och provspela ett spel eller två med. Det är väldigt öppet och trevlig folk generellt inom airsoft.

DownOne Backstage Crew
Instagram: https://instagram.com/down_bsc/
Instagram: https://instagram.com/down_bsc/
-
Jo det var ju en jättebra idé! Tar nog och inhandlar ett par skyddsglasögon i veckan för säkerhets skull. 
Hör av dig om du bestämmer dig för att köra på lördag, skickar mitt nummer i pm. Vore skönt att nån har koll på att jag som total noob kommer

Hör av dig om du bestämmer dig för att köra på lördag, skickar mitt nummer i pm. Vore skönt att nån har koll på att jag som total noob kommer

Jag har Classic Army M4an du länkade från wizeguy. Kan absolut rekomendera den. Skjuter riktigt bra direkt ur lådan, den känns riktigt bra i händerna och det finns miljoner av uppgraderingar till den! Har inte hunnit crona den men står på lådan att den har en utgångshastighet mellan 110-125 m/s direkt ur lådan. Det går snabbt och smidigt att byta fjäder. Tänker dock uppgradera inner pipan på min då det är en 6.08 pipa från fabriken.
Om det är samma som jag har (köpte min på rödastjärnan) så är jag ganska säker på att det är en V3 gearbox.
http://rodastjarnan.com/airsoft/airsoft ... 4ver-29648
Har för mig att det stog V3 gearbox när jag köpte min i september.
Edit: efter att ha läst lite på olika sidor verkar det som att det är V2 gearbox
http://rodastjarnan.com/airsoft/airsoft ... 4ver-29648
Har för mig att det stog V3 gearbox när jag köpte min i september.
Edit: efter att ha läst lite på olika sidor verkar det som att det är V2 gearbox