Hjälp att plocka isär en VFC PDW M4

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Zarru
Lag / förening: Orten Ops
Aktiv sedan: 2013

Hjälp att plocka isär en VFC PDW M4

Inlägg av Zarru »

Har letat och letat hela dagen efter en guide till hur man plockar isär en VFC PDW M4. Hittar tyvärr bara guider som visar hur man tar ner en D-Boys/ Lancer Tactical. Problemet där är att dom kör M4/AR standard på gearbox och bössa, vilket min naturligtvis inte gör :|

Om det är någon som har en egen sådan bössa och vet hur man ska plocka isär den (utan att den går sönder) eller vet var man kan hitta en guide som man kan läsa igenom så vore jag evigt tacksam.

/Z

Bild för utseende
Bild
Hittar jag ingen guide har jag en VFC PDW M4 till salu, PM ;)
"Fienden kan dyka upp precis vart som helst, så jag är redo för att trycka av precis när som helst"

Callsign Banjo

Maercosh

Re: Hjälp att plocka isär en VFC PDW M4

Inlägg av Maercosh »

Kolla ungefär vid 2:05 så kanske du ser hur han gör(om det är det vapnet du har) https://www.youtube.com/watch?v=j8fl9TeoBs8

Zarru

Inlägg av Zarru »

Nja, problemet är att jag inte ens får ut gearboxen. Det var den delen i videon som var extremt snabbspolad och där bitar hoppades över tyvärr.

Det är bara den högra eldväljaren som håller fast allt, går inte att slå ut den (som mittpinnen på vanliga M4:or) vill ogärna dra ut den men det verkar som att det är det enda alternativ som kvarstår.

Oavsett så är jag tacksam för all hjälp jag får :)
"Fienden kan dyka upp precis vart som helst, så jag är redo för att trycka av precis när som helst"

Callsign Banjo

Maercosh

Inlägg av Maercosh »

Och det sitter inga skruvar bredvid fästet för motorn i gearboxen?

Zarru

Inlägg av Zarru »

Nej, det är som sagt bara den högra eldväljaren som håller fast gearboxen just nu. Sysns inga skruvar någonstans på kroppen.

Callsign Banjo

Zarru

Inlägg av Zarru »

Oookej...

Nu har jag löst det. Jag kan vara nöjd med att det iaf inte var mitt fel att det tog sådan tid...
Förra ägaren hade tydligen bestämt sig för att det var en bra ide att LIMMA fast den del som täcker den sista skruven på bössan...

Men nu är jag äntligen inne i gearboxen och ser fram emot nästa spel!

Zarru out!

Bild
Senast redigerad av 1 Zarru, redigerad totalt 0 gånger.

Callsign Banjo

Herr Nilsson

Inlägg av Herr Nilsson »

Superlim är multiverktyget nummer uno till airsoft:)
Bier,Bratwurst undt Sauerkraut!

Skriv svar