Jag har ju förstås fått en miljon frågor om Uzin så tänkte slänga upp video från testskjutningen här samt texten jag skrev på vilda vida vebben om det.
Måste understryka att det här är större delen Stelbents briljanta ideé jag betvivlade till en början, då jag ville ha en TM box i. Men alla vet att rörliga delar, pang pang på c02 är så mycket mer Sara-Connor-macho att ha.
Men pga vardagslivet och alla cp-tråkiga vuxenansvar som kommer ivägen för oss båda så hann vi aldrig komma vidare mer än Stelbents grovjobb på replica huset som hade massa mög i sig som skulle bort. Sen blev den liggandes nästan et halvår.
Jag kunde inte hålla mig från att bygga under tiden AK delarna lekte kurragömma, så det blev en GBB UZI helt enkelt. I stort sett inga power-tools använda mer än ghettomoddat sladdriga borr på bitshållare på en liten skruvdragare och sen sågat samt filat allt för hand.
Men mycket, MYCKET vilja och ärrade fingrar så gick det till sist. Har hittils tagit en vecka, ett par timmar efter jobbet varje dag.
"Short story is steel replica recever (not sure what brand it is but from the 90´s), TM outerbarrel, RS topcover, sights, stock, handguard, barrelnut and lower. Internals are KWC c02 mini Uzi (bolt, innerbarrel pretty much). This is maxed out with what is legal to use here. In the pics the RS lower are on with working trigger, whats left there is thumbsafe and converting RS mags to KWC c02 internals. In the vid here im using KWC lower to get the mags in since they are some milimeters thicker to the real lower."
VIDEO: https://www.youtube.com/watch?v=Vc53zfn ... e=youtu.be
Men vi filar på en full ståls Mac-10 gbb samt M-11 SWD som vi tänkte producera och sälja där allt som krävs sen är en m-11 drop in kit.
Jävligt dyr och limiterad serie pickor, men vill man vara lika cool som Lätta-Eét och grabbarna från Compton så får man hustla!