Cybergun SIG 552 Problem

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Cube

Cybergun SIG 552 Problem

Inlägg av Cube »

Köpte nyligen en Cybergun SIG 552 AEG ( tacticalstore.se ). Tanken är att ha den som backup vapen då jag kör GBB primärt.

Mitt problem är att jag inte kan skjuta i semi, får iväg 1-2 skott sen händer inget när jag försöker skjuta.
Ställer jag in full auto, skjuter och sedan ställer tillbaka till semi får jag iväg 1-2 skott och så slutar semi funka igen.

Tipsen från Tacticalstore var: Lite ström i batteriet eller att jag trycker för snabbt på avtryckaren.

Jag har laddat batteriet i ca 4 timmar enligt instruktionerna och eftersom den slutar funka på första skottet kan jag inte trycka för snabbt :P

Vågar inte skruva upp den då jag inte vet om garantin slutar gälla (?). Sen är jag inte alls hemma på AEGs då jag bara haft GBB sen innan.

JonathanRL

Re: Cybergun SIG 552 Problem

Inlägg av JonathanRL »

Du har helt rätt i att du inte ska skruva upp den. Har du möjlighet att pröva med ett annat batteri? De som följer med brukar vara skräp.

Om Auto Fungerar så skulle jag dock säga att det är något fel på bössan och du ska överväga att lämna tillbaka den och få en ny alternativt låta dem reparera felet.
LOGEMENT.SE - Recensioner och Artiklar om Airsoft
Mina affärsredovisningar
Kocken149 skrev: Det JonathanRL inte vet om G36or är inte värt att veta ;)

Cube

Inlägg av Cube »

Har tyvärr inga extra batterier, min första AEG...

Efter ytterligare lite tester så slutade den funka hela och hållet även i full auto, nu känner jag bara en ytterst liten mekanisk rörelse inne i den när jag trycker av.

Väntar på svar från Tacticalstore.se

Cube

Inlägg av Cube »

Update: Jag ska skicka tillbaka den. Dom (tacticalstore.se) kommer att laga eller byta ut den.

Maercosh

Inlägg av Maercosh »

Min var likadan, få tag i ett 11.1 eller 7.4 lipo med hög C rate så försvinner det. Det batteri som medföljer har inte tillräckligt med ryck för att dra förbi cut of lever. Därför fungerar den på full auto. Det är förklaringen jag fick av en kunnig iaf och det verkade fungera för mig

Cube

Inlägg av Cube »

ah ok, ska bli intressant och höra vad dom säger när jag får tillbaka den.

Cube

Inlägg av Cube »

Fick tillbaka den idag. Dom bytte batteri till ett 'Ni-MH 2/3A1100mHh 8.4V', nu funkar den som den ska. :D

Maercosh

Inlägg av Maercosh »

Köp då ett starkare batteri så det inte händer igen

Cube

Inlägg av Cube »

Maercosh skrev:Köp då ett starkare batteri så det inte händer igen
Tror du jag behöver starkare än 8.4V dom bytte till? Original batteriet som inte funkade var '7,2V 800mAh.'

Maercosh

Inlägg av Maercosh »

Jag har problemet just nu fast med 7.4 Lipo och AB mosfet. Jag skulle rekommendera 11.1V lipo med ungefär 30c discharge(sålänge du använder mosfet såklart)

Skriv svar