Sniper eller kulspruta?

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Ghost

Sniper eller kulspruta?

Inlägg av Ghost »

Jag har en polare som är vänsterhänt men han använder ett precis likadant gevär som jag gör när jag är sniper och jag är högerhänt. Som jag förstår det på honom så tycker han det är bättre men det är givetvis en smaksak.

bobeson

Re: Sniper eller kulspruta?

Inlägg av bobeson »

Kanske en semisniper istället för bolt?
Tycker själv att det är grymt mycket roligare att få spela aggressivt än att sitta och campa nån buske och kanske skjuta ner någon.

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001

Inlägg av Twist »

Som nybörjare bör du skaffa en AEG med "normal" utgångshastighet, inte en sniper eller högtrimmad AEG (sk "semisniper"). Det finns många skäl till det.

Först och främst handlar det om säkerhet. Det tar tid att lära sig att bedöma avstånd och träna upp förmågan att kontrollera sina reflexer så att man inte skjuter av misstag. Alla gör misstag i början men det är stor skillnad på att göra dem med en AEG som har 0 meter i säkerhetsavstånd och på att göra dem med ett vapen som verkligen skadar folk på korta avstånd. Det är vapen vi leker med.

En annan anledning är att det krävs en massa pengar, jobb och (framför allt) kunskap för att få en boltsniper eller en högtrimmad AEG att gå bra och hålla. Det är alltså inget man bör ha som första och enda vapen.

En tredje anledning är att snipers och högtrimmade AEG:er inte är tillåtna på alla spel eftersom det helt enkelt inte finns tillräckliga avstånd på banan för att använda dem säkert.

Med en helt vanlig AEG kommer du igång billigt, får spela nästan överallt (överallt om du trimmar ner den till 100 m/s), slipper riskera att skada någon allvarligt och kan ha massor med roligt under tiden du kommer in i hobbyn.

Här har du en tråd om vapen för dig som är vänsterhänt: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 117&t=3353
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

TwinkleDew

Inlägg av TwinkleDew »

Köp en PJ-Bössa och sätt på ett kikarsikte
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!

Skriv svar