Dust Cover pinne på WE M4
Dust Cover pinne på WE M4
I vanliga fall så ser delta ringen till att pinnen som håller dust cover inte kan krypa ut.
Nu har jag bytt till ett free float RAS och det går inte lika nära recivern som delta ringen gjorde vilket gör att pinnen kan krypa framåt när jag skjuter.
Är det någon som vet hur man lättast åtgärdar detta?
Nu har jag bytt till ett free float RAS och det går inte lika nära recivern som delta ringen gjorde vilket gör att pinnen kan krypa framåt när jag skjuter.
Är det någon som vet hur man lättast åtgärdar detta?
-
Re: Dust Cover pinne på WE M4
Om den inte kan skaka ut sig själv hela vägen borde det vara lugnt.
Annars kan du göra en fuling och böja till pinnen i andra ändan lite lätt, bara så att den inte kan ta sig ut själv.
Annars kan du göra en fuling och böja till pinnen i andra ändan lite lätt, bara så att den inte kan ta sig ut själv.
Den skakar ut sig tillräckligt för att pinnen ska lossna i ena änden (den del som är längst bak) vilket gör att dust cover luckan kan rasa av om man skulle låta det vara och inte är uppmärksam.
Kanske får testa att böja den, ska se om nån annan vet av en lösning först bara, men tack för tipset iaf.
Kanske får testa att böja den, ska se om nån annan vet av en lösning först bara, men tack för tipset iaf.
En bild på hur det ser ut när den krupit ut.
-
En liten droppe superlim i andra änden eller emot låsringen och öglan håller den på plats och är inte direkt synligt.
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 21&t=30120
Ditch that nickel plated sissy pistol and get a Glock".
Ditch that nickel plated sissy pistol and get a Glock".
Ska inte den där låsringen, eller vad det heter, sitta på insidan av fästet? Så har jag på någon av mina bössor
-:Skogsfrisk:-
Den har alltid suttit på utsidan på min WE (kom så när jag fick hem den ny).
Ska testa senare och se om det går att sätta den på insidan, går det verkar det vara den enklaste och renaste lösningen jag sett hittills (övriga förslag uppskattas ändå).
Ska testa senare och se om det går att sätta den på insidan, går det verkar det vara den enklaste och renaste lösningen jag sett hittills (övriga förslag uppskattas ändå).
-
Den ska sitta där ute, installera om den. Kolla på youtube åå hur man gör
Har inte hunnit testa att sätta den på insidan än.
@babymakerairsoft problemet med att ha den på utsidan är att pinnen inte sitter kvar utan kryper ut (se bilden ovan).
@babymakerairsoft problemet med att ha den på utsidan är att pinnen inte sitter kvar utan kryper ut (se bilden ovan).
-