Stråssa 2012-07-08
Re: Stråssa 2012-07-08
Det är fan så mycket jobbigare och kostligare att bygga med (och riva) plåt. Pall är som corn flakes.
Ojoj. Det där såg inte så bra ut :/
Har vi ingen representant från Batalj här i krokarna som kan förklara sin sida av saken?
Har vi ingen representant från Batalj här i krokarna som kan förklara sin sida av saken?
Måste säga att man skulle vela lira på det området efter att ha sett bilderna. Why?
Finns inte allt för många banor med både natur och byggnader i en och samma veva.
Har tyvärr inte lirat på stråssa alls, så man vet inte riktigt hur det såg ut innan. ^^;
Man får se banan som en afrikansk stad/by från CoD. ^^;
Finns inte allt för många banor med både natur och byggnader i en och samma veva.
Har tyvärr inte lirat på stråssa alls, så man vet inte riktigt hur det såg ut innan. ^^;
Man får se banan som en afrikansk stad/by från CoD. ^^;
"Alla orkar alla vill! Fram med batongen och sprättä med spägän!"
Någon som faktiskt varit där och kan säga vad dom tycker?
Lite finare, lite bättre
-
Ha en sak klar för er, stråssa hade vart rivet och ombyggt till parkeringsplats idag om inte Batalj köpt och räddat området för några år sen.
Batalj har stor mark, både öppen terräng och skog och många byggnader. De bygger banor för att passa alla spelare, synd att vissa inte uppskattar vad de gör för oss.
Batalj har stor mark, både öppen terräng och skog och många byggnader. De bygger banor för att passa alla spelare, synd att vissa inte uppskattar vad de gör för oss.
Duke_of_Swe
Team leader: Zero Nine Raiders
Team leader: Zero Nine Raiders
Men... Dom bygger inte alls banor för att passa alla spelare. Dom bygger banor för att passa spelare som gillar att spela på banor... För det är just vad det är... En bana.
Pentex First Team.
http://www.airsoft-adventures.se
http://www.airsoft-adventures.se
Nja, stråssa är ett välkänt och populärt tillhåll för paintballspelare, dom har nog byggt banan för att passa både paintballspelare och airsoftare.
Batalj kanske får förklara för dom få som inte förstår att dom måste tjäna pengar på detta oxå.
Banan som den är nu tilltalar inte alla, det har väl framkommit av de som framfört sina åsikter. Det har inget med vilken typ av spelare man är.
Batalj kan ju kanske ta åt sig lite av allas åsikter, för framtida storspel och milsim aktiga spel kanske man vara lyhörd hur man kan göra om banan så den passar alla. Kanske mindre plast och lastpallar och mer betongblock, vad vet jag? Kan man göra så det går att komma in med bil, glesa ut bygnadrena lite mer.
Jag söker en mer mogen debatt
Batalj kanske får förklara för dom få som inte förstår att dom måste tjäna pengar på detta oxå.
Banan som den är nu tilltalar inte alla, det har väl framkommit av de som framfört sina åsikter. Det har inget med vilken typ av spelare man är.
Batalj kan ju kanske ta åt sig lite av allas åsikter, för framtida storspel och milsim aktiga spel kanske man vara lyhörd hur man kan göra om banan så den passar alla. Kanske mindre plast och lastpallar och mer betongblock, vad vet jag? Kan man göra så det går att komma in med bil, glesa ut bygnadrena lite mer.
Jag söker en mer mogen debatt
Lite finare, lite bättre
@Kether - Men..? Du pratar om oförståelse för milsim/speedball och vice versa, men du verkar inte leva upp till dina ord? Det är bara en liten del som är byggt på det viset du ser på bilderna. Och det var byggt för paintball. Och det får man väl ha förståelse för? Speciellt om Batalj ska kunna driva deras verksamhet. Det är ju trots allt paintball som drar in ca$hen.
Det finns fortfarande gott om orörd mark som är ypperlig för milsim.
Det finns fortfarande gott om orörd mark som är ypperlig för milsim.
Det finns massa annan mark omkring, det köper jag helt. Men banan ligger i princip mitt i allt. Jag gillar att kunna upprätthålla illusionen av att jag är på ett riktigt ställe, men den här mycket orealistiska banan ligger i mitten av allt (och syns rätt bra, om jag minns Stråssa rätt, jag har inte varit där på ett par år).
Antingen håller man sig bara i gruvkontoret (som enligt vad jag har förstått är mindre "banaktig") eller så håller man sig bara i grustaget. Förflyttning mellan skulle vara lite av en gamebreaker för mig.
Om man nu ska ha en speedball-bana på området, går det inte att lägga den någonstans som inte är mitt i området? Ligger den på ett hörn är det lättare att bortse ifrån, i min mening. Och då hade man inte förstört en unik miljö...
Antingen håller man sig bara i gruvkontoret (som enligt vad jag har förstått är mindre "banaktig") eller så håller man sig bara i grustaget. Förflyttning mellan skulle vara lite av en gamebreaker för mig.
Om man nu ska ha en speedball-bana på området, går det inte att lägga den någonstans som inte är mitt i området? Ligger den på ett hörn är det lättare att bortse ifrån, i min mening. Och då hade man inte förstört en unik miljö...
Tycker banan förändras lite hela tiden, jag såg då ingen plast när jag gick runt där senast. (förrgår, bor i Stråssa)
Batalj verkar jobba på att snygga till där lite då och då. Antingen det, eller så är det någon annan som går och ändrar på saker..
Fast precis som flera säger så är "Paintball-banan" bara en liten bråkdel av hela gruvområdet.
Och Hippie, själva industriområdet "bakom" gruvkontoret är inte tillåten spelplats, då både Minpro och Semab håller sin produktion där uppe (Rött på bild), inhägnat och allt.
Men allt bakom Sinterverket och banan (Lila på bild) är ju helt orört, om vi nu pratar gruvområdet.
EDIT: Gruvkontoret är ju bara sovplats/samlingsplats/matsal för Paintballen nu, inget spel där inte!

Batalj verkar jobba på att snygga till där lite då och då. Antingen det, eller så är det någon annan som går och ändrar på saker..
Fast precis som flera säger så är "Paintball-banan" bara en liten bråkdel av hela gruvområdet.

Och Hippie, själva industriområdet "bakom" gruvkontoret är inte tillåten spelplats, då både Minpro och Semab håller sin produktion där uppe (Rött på bild), inhägnat och allt.
Men allt bakom Sinterverket och banan (Lila på bild) är ju helt orört, om vi nu pratar gruvområdet.
EDIT: Gruvkontoret är ju bara sovplats/samlingsplats/matsal för Paintballen nu, inget spel där inte!