Halloj allesammans!
Jag har nu fått hem alla mina airsoftsaker som jag beställt. Vad är några dos and don'ts?
Är det något man bör göra med batterierna direkt eller med vapnet? Hur fungerar hi-cap magasin, mitt som jag fick med vapnet varkar vara fast halvvägs ner. Brukar dom vara så när man får dom?
Vad gör jag nu?
Vad gör jag nu?
Senast redigerad av 1 Mr_Noob, redigerad totalt 0 gånger.
Re: Vad gör jag nu?
Förstår inte riktigt vad du menar med fast halvvägs.
Försök förklara lite bättre
Vissa säger att första kulan in i magasinet ska smörjas i silikonolja.
Sen säger vissa att silikonolja får inte komma in i loppet så jaaa.
Försök förklara lite bättre

Vissa säger att första kulan in i magasinet ska smörjas i silikonolja.
Sen säger vissa att silikonolja får inte komma in i loppet så jaaa.

"Jag är soldat, inte rökdykare"
BlåMes om HPA
BlåMes om HPA
1. Släng batteriet du fick med bössan.
2. Köp ett passande 7.4V, eller 11.1 om du är lite modigare, Lipo.
3. Släng hicap-magasinet.
4. Köp ett par nävar midcaps.
5. Nollställ hopup och dra ren pipan.
6. Spela.
2. Köp ett passande 7.4V, eller 11.1 om du är lite modigare, Lipo.
3. Släng hicap-magasinet.
4. Köp ett par nävar midcaps.
5. Nollställ hopup och dra ren pipan.
6. Spela.
okej typ att på mina mid-caps så ser det ut som att bottenplattan som trycker upp kularna går hela vägen upp, men på mitt hi-cap såg det bara tomt och ihåligt ut. Jag kollade en extra gång och det varkar som att magasinet ska vara så.
Det där med att smörja första kulan hörde jag också, är det för att magasinet ska bli inoljat eller pipan på vapnet, eller kanske båda? Dessutom så läste jag något om att ladda magasinen på ett visst sätt innan man laddar dom fullt, det är jag också lite osäker på.
Är det något med vapnet som man inte borde pilla på? Tänker självklart inte öppna det.
Till Gwlyddyn, tyvärr kommer jag ha NiHM batteri ett tag fast för det jag kommer köra i början räcker det nog.
Och hur menar du med dra ren pipan?
Det där med att smörja första kulan hörde jag också, är det för att magasinet ska bli inoljat eller pipan på vapnet, eller kanske båda? Dessutom så läste jag något om att ladda magasinen på ett visst sätt innan man laddar dom fullt, det är jag också lite osäker på.
Är det något med vapnet som man inte borde pilla på? Tänker självklart inte öppna det.
Till Gwlyddyn, tyvärr kommer jag ha NiHM batteri ett tag fast för det jag kommer köra i början räcker det nog.
Och hur menar du med dra ren pipan?
Dra ren pipan: Ta piprensaren som följde med bössan (om det gjorde det), dra igenom pipan med en tygbit, först med något som tar bort smuts och sen med ren tygbit.
Angående magasinen: Fyll dem med kulor och skjut (använd bra kulor, annars spelar inget någon roll iaf). Har du inga problem så är ju allt bra, bara att åka iväg på spel och ha kul. Har du problem, återkom här i tråden och beskriv problemet så ingående som möjligt.
Angående magasinen: Fyll dem med kulor och skjut (använd bra kulor, annars spelar inget någon roll iaf). Har du inga problem så är ju allt bra, bara att åka iväg på spel och ha kul. Har du problem, återkom här i tråden och beskriv problemet så ingående som möjligt.
-:Skogsfrisk:-
"Bottenplattan" ska synas på midcaps. Till dom måste du ha en snabbladdare som "tvingar" ner kulor i magasinet.
I hicapet så fyller du på i ett håll, oftast bakom, som man kan öppna. Sen brukaran snurra på hjulet undertill så dyler det upp några kulor till slut
I hicapet så fyller du på i ett håll, oftast bakom, som man kan öppna. Sen brukaran snurra på hjulet undertill så dyler det upp några kulor till slut

"Jag är soldat, inte rökdykare"
BlåMes om HPA
BlåMes om HPA