Aim-o Holo 553 QD - felaktig rail/RIS?

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
vapenbrodern

Aim-o Holo 553 QD - felaktig rail/RIS?

Inlägg av vapenbrodern »

Hej AS!

Jag fick nyligen hem ett Aim-o 553 QD (http://www.taiwangun.com/en/red-dot-sig ... arth-aim-o) till min PJ4a1 (M4-variant tillverkat av A&K/Dboys).

När jag skulle montera siktet stötte jag på ett problem - siktet blev snett, roterat moturs gentemot vapnet. Se dålig Paint-skiss:
Bild

Det verkar alltså som att sträckan B är kortare än sträckan A, vilket gör att när man spänner fast siktet (spakar på vänster sida) så roteras hela siktet moturs.

Någon som känner igen problemet och/eller har några tips för att lösa det? Samtliga delar är i metall.

Tack på förhand
Andreas

Thinker

Re: Aim-o Holo 553 QD - felaktig rail/RIS?

Inlägg av Thinker »

Mycket vanligt problem med olika typer av railfästen, inte bara QD och för sikten, kan vara rätt illa ibland. Du kan prova lägga några lager med eltejp undertill på siktet fäste så det bygger upp och spänns fast plant, men oftast inget som går att göra åt utan större ingrepp då det är fysisk olika mått. Du kan dock få problem med vissa QD fästen med armar som det bilden visar som då inte klarar låsa tyvärr då de saknar justering.
This space intentionally left blank

atnot

Re: Aim-o Holo 553 QD - felaktig rail/RIS?

Inlägg av atnot »

Har precis samma problem. En liknande Eotechkopia och en a&k bössa.
Min teori är att railen är någon millimeter större än vanligt så jag letar andra sikten :/

Skriv svar