Military Fitness, Army Fitness och många fler företag som nischade sig i denna genre håller på att dö ut tyvärr.
Dock finns Gerilla Fitness och lever starkt i nörderi för träning av terrängtagande, hinderbanor och allmänt må-bra-tänk.
Bästa övningarna är att helt enkelt ha på sig gearen och röra sig i den så mycket som möjligt, så kroppen vänjer sig vid att inte glida runt
i mysis eller snickarbyxor och sitta under filt på espressohouse med en kaka i näven.
Kryp, kräla, gå på huk, klättra över stenar, småjogga mindre bitar, snabbmarscha någon sträcka och kör en rush när man är uppvärmd och go i kroppen.
Jag hade gärna satt samman och arrangerat en bootcamp med inslag av spelmoment så klart. Dock med fokus på rena övningar som stärker kroppen,
tips och trix på bra/bästa sätt för diverse rörelser och sätt att manövrera sig själv och motståndaren. Både som ensam och i grupp.
Dock är jag högst osäker på att intresset är stort nog för ett sådant "nörderi" bland airsoftare. Man är nöjd med sin bandy, stryketräning, hockey, kampsport, pingis eller
internetcommando-ri.

Men säg en 20 pers sätter sig samman.. och verkligen vill. Säg till mig då så kommer jag och några andra intressanta personer och håller i en spännande och skoj helg.