Köpa M249 med mockdämpare?

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Mizzarrogh

Köpa M249 med mockdämpare?

Inlägg av Mizzarrogh »

Hej!

Jag står i begrepp att införskaffa en beggad M249 (i HPA konvertering), och jag har ett par funderingar,

1. För att öka realismen i hur bössan upplevs i fält funderar jag över en ljuddämpare så att det ger intryck av an förklaring till att ljudet blir lägre än originalet (jag vet att det inte liknar en riktig dämpare ljudmässigt, men det ser visuellt förklarande ut kanske...)
Synpunkter på detta?

Fästen mot pipan, vad bör man tänka på här om man tänker köpa begagnat?
Hade tänkt mig ganska fast montage och en stryktålig dämpare i metall, gärna lång modell för ökad realism.

2. Grepphandtaget bakom varbygeln skulle jag i botten (på grepphandtaget) vilja göra mer likt originalet, Ksp-90 är det någon här som har tips och råd kring detta?
Har sökt närbilder på detta men svårt att hitta i detalj hur det skall vara gjort.
(Jag har på luftkonverterade bössor sett en lösning där man drar ut slanganslutningen i 90 grader i ställetför genom botten, vilket tilltalade mig då det såg mer diskret ut och medgav att man har en naturtrogen botten på greppet, om denna saknas, finns denna bottenplatta som lös reservdel? (jag behöver den även för att hålla slangen i korrekt läge med denna modifiering).

Behöver inte vara en perfekt avbildning men skulle vilja ge ett intryck av Ksp-90 som helhet när man använder bössan.
Skulle vilja att slutresultatet ser hyggligt realistiskt ut men det behöver inte vara en exakt av bildning av förlagan eller korrekt dämparkombo, etc, bara så att det ser relativt snyggt och naturtroget ut när man kör och vid handhjavandet av vapnet..