Problem med KWA Glock 18c

GBB (Gas Blowback), gasdrivna pistoler. Även andra sorters pistoler diskuteras här.
ledkips

Problem med KWA Glock 18c

Inlägg av ledkips »

Hej!

Köpte för ett tag sedan en KWA Glock 18C från röda stjärnan. Den fungerade skit bra fram tills idag. Har alltid smörjt både magasinet och pistolen men idag när jag skulle provskjuta så skjöt den ca 3 skott och inget mer. Efter 3 skott bara sköt den gas och efter det fastnade sliden. Det var inga kulor eller dylikt som blockerade utan den bara fastnade. Fick till slut loss sliden från den nedre delen och upptäckte då att det inte fanns några kulor som blockerat eller hindrat. När jag sedan stoppade i magasinet igen utan kulor i ville den inte skjuta. Kunde trycka in avtryckaren som vanligt men inget hände. Stoppar man in magasinet och drar tillbaka sliden samtidigt som man har avtryckaren inne så skjuter den full auto. Har provat med 2 olika magasin och det andra magasinet händer detta också när jag endast drar tillbaka sliden utan avtryckare eller något.

Har aldrig hört talas om något sånt här och ville bara höra med er vad som kan vara fel. Allt ser helt ut och har smörjt in alla o ringar och själva blowback systemet.

Det går att ladda kulor i pipan men när man trycker på avtryckaren händer inget förutom att den resetar. Måste då dra tillbaka sliden igen för att det ska gå att trycka igen.

Skjuter aldrig full auto och har endast tagit mig igenom ca 700 skott kanske. Vill tillägga det att mitt ena magasin låter som om det släpper ut en liten liten del gas när man precis fått hela sliden tillbaka i sin position medans mitt andra magasin läcker ut all gas i princip när man satt sliden tillbaka i sin position. Tar man sedan ut det magasinet som läcker och sätter in det igen, så skjuter den full auto på semi mode och singla skott utan att trycka på avtryckaren.

All hjälp uppskattas då jag helst inte vill skicka den till ASG och betala stora summor haha. Tack!

perlenbacher

Re: Problem med KWA Glock 18c

Inlägg av perlenbacher »

Om du har garanti kvar så har av dig till RS.
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 21&t=30120

Ditch that nickel plated sissy pistol and get a Glock".

perlenbacher

Inlägg av perlenbacher »

Du kan skicka den till mig om du är okunnig så kan jag ta mig en titt :)
Skicka PM om du är intresserad.
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 21&t=30120

Ditch that nickel plated sissy pistol and get a Glock".

klockar

Inlägg av klockar »

Du skriver att du "till slut fick loss sliden"?
Om du använde våld för att få av den har du gjort fel.

KWA´s Glock 18C ska ju eldväljaren ställas i mitten för att efter mantelrörelse kunna dra av sliden samtidigt som man håller nere spärren som du greppar på båda sidor av lowern.

Skulle tippa på att om du inte gjort rätt där så har du haft sönder någon del. Möjligtvis den/de delar som aktiverar ventilen på magget?

Fick nämligen ett släpp själv på en av mina och funderade varför inte sliden gick att få av... glömde för en kort stund att det var en 18. :D

ledkips

Inlägg av ledkips »

Jag kommer inte riktigt ihåg hur jag gjorde men använde säkert lite våld. Sätter däremot den alltid på safe när jag ska få av manteln ;)

Skriv svar