Ska annars inte vara någon skillnad estetiskt. Kan kanske vara att den ena har korrekta markings. Alltså den bemärkningen som står på riktiga bössor. Där brukar det stå kaliber och tillverkare av vapnet och även serienummer.
TM har varit i branschen i ett par årtionden så deras kvalite räknas ofta som den bästa. Men jag skulle ändå satsa på en Cyma/cybergun och uppgradera boxen varpå. Borde gå att hitta någon spelare här på forumet som hyser en som inte används och som kan släppa den till dig för ett humant pris.
Förresten, vet inte om du visste detta redan men Famas är till största del byggd i polymer (plast) förutom de essentiella delarna såsom pipa, avtryckare med mera.
Tack för förklaringen

. Ja eftersom jag saknar erfarenhet så får jag enbart gå på vad folk säger och den överhängande förståelsen jag har fått är att TM generellt sett, och i detta fallet Famas, har en bra kvalitet i både livslängd och hållbarhet. Annars är väl det negativa svårt att just då få tag på billiga delar och byta ut saker i den som låda t ex?
Jag hade kunnat tänka mig en Cyma/cybergun också som första vapen, just för att de inte skiljer sig i utseende, och finns det mer delar och kunskap om denna modellen så kanske det i sin tur underlättar.
Jag hade gärna köpt en begagnad med medföljande extramagasin till ett humant pris

(nu är det så att jag ansökte till börsen här på forumet men jag har ännu inte fått tillgång, har kollat på blocket och följer Facebook annonser men än så länge inget i mitt intresse)
Kan du specificera vad som menas med att man uppgraderar boxen(lådan?), också vad man får ut av att göra det i detta fallet? (något man gör på de flesta kopior för att få bort "sämre" kvalitetsdelar?)
Jo jag är införstådd i att den är väldigt plastig, men det är inget som stör mig så länge tyngden finns i vapnet. Trots allt verkar den tåla väldigt mycket stryk den där polymern men jag förstår hur många dyrkar full-metall

jag höll just i den M4an jag ska låna imorgon av min kompis när vi ska till Bockaby och jag kan säga att designen för mig är viktigare än att den är i metall, antar att det är där Famasen vinner för mig. Sedan kommer jag säkert få höra det väldigt ofta vilket plastigt vapen jag har men det får jag ta

snygg är den i mitt tycke och det räknas mest.
5-7 midcaps är ganska vanligt att ha med sig när man spelar, exakt antal beror på hur mycket du skjuter.
Det låter vettigt, skulle du rekommendera att ha 1-2 high-caps just för att vara på den säkra sidan? (säg i en uppsättning av 6 mags)