Sniper/kulspruta, möjligt att kombinera?

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Mizzarrogh

Sniper/kulspruta, möjligt att kombinera?

Inlägg av Mizzarrogh »

Ok, gör en tråd här på noob avdelningen för detta då jag aldrig använt tung supportkulspruta för softairgun tidigare (Bara riktiga... :mrgreen: ).

Men, sammanfattning, min ursprungliga tanke, som jag luftade i en annan tråd var en Daytona konverterad M-14, men enligt svar från Tony så finns inget sådant kit och det går heller inte att modda något av kiten för M-14.

Alltså verkar det vara kört på den biten tyvärr.

Min fundering är alltså M-60/M240/49, etc

Dessa finns det gott om bra Daytona kit till, men min fundering är om det öht går att köra snipertaktik med dessa, eller om man då kommer att vara låst till supportgunner?
(Jag undrar om de dessutom väger för mycket för detta?) De riktiga är ju knappast några sniperguns, därav funderingen hur man bäst skulle lösa detta med bibehållen känsla?

Har ni någon lösning på detta eller förslag på annat som kan fungera men som har samma känsla som helmetall M-14 utförandena?

(Egentligen ligger Daytona kiten över min budget, men ha-begäret vann när jag läste om dem... :D )

ohman

Re: Sniper/kulspruta, möjligt att kombinera?

Inlägg av ohman »

Kan och kan, ja det kan du väl, men att spela sniper med en kulspruta är nog inte det ideala. Plus att några kan tänkas ha invändningar och du dyker upp på spel med en ghillie suit och en kulspruta :D

Att spela med KSP är roligt, och effektivt i den roll den är tänkt för, om du hellre vill köra på sniperläge så köp en bössa som passar bra för det. Men vad är kraven du har på vapnet?

Det finns ett flertal vapen med rekyl, både gas och AEG om det är din primära önskan. En gasversion på t ex en SPR är ju inte helt fel om du vill ha sniper-utseende. Med NPAS kan du sedan ställa trycket. Ett annat alternativ är som sagt HPA som även funkar i M14 (dock utan rekyl).

Edit: Detta är en SPR
Bild
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Mizzarrogh

Inlägg av Mizzarrogh »

" Plus att några kan tänkas ha invändningar och du dyker upp på spel med en ghillie suit och en kulspruta :D"
Typ så, ja... :mrgreen: Lät annars extremt roligt. :mrgreen:

Funderade över någonting med litet mer stopping power än en vanlig AK... (och fungerar bra även i full auto läge.)
Jag vet inte om optimala sådana vapen finns dock.

Nackdelen med KsP är att det är svårt att skjuta stående.

Hade varit kul att testa support litet mer seriöst, men får nästan aldrig till stora lag där jag håller till nu då det inte finns så många som håller på här tyvärr.

11 augusti 2015, 16:16:

Vad tros om någonting i stil med Mk23?

Marcules

Inlägg av Marcules »

De flesta ksp har väl bara safe och auto. Nu kan man säkert ställa den så den skjuter singleskott på autoläget, men nåt får du nog offra om du ska snipea med en ksp.
-:Skogsfrisk:-

Mrmonkeey

Inlägg av Mrmonkeey »

Ja absolut. Dock har ju daytona en skön rekyl u m249 haha.
men fixar du till hopen o liknande så kan du få kulorna att gå långt.
och det blir ju kanske inge sniperspel.
men att ha en supportbössa som skjuter låångt blir snabbt en stor pain för fienden om man ligger utanför deras räckvidd.
speciellt om du placerat dig mer eller mindre osynligt och skjuter på dem.
samt att daytona låter läskigt.

Mizzarrogh

Inlägg av Mizzarrogh »

Tack, alla, detta avgjorde nog saken... :D
(lagom) Trimmad Ksp får det nog bli inledningsvis.

Tips på bra skjutjärn som innehåller så lite plast som möjligt där det skall vara metall på originalen?
(Har kollat runt en del, men inte hittat någon tyngre bössa i detta segment jag trivts med riktigt, alla jag tittat på som är Daytona kompatibla ser mer eller mindre plastiga ut tycker jag... (annars är polarstar ett alternativ, men inte lika kul... )

Får nog bli någonting begagnat att utgå från dock...

Mizzarrogh

Inlägg av Mizzarrogh »

12 kg, det är ju samma som originalet (men utan mag...). :mrgreen:

Funderat litet över Matrix version, har sett blandade recensioner av den dock.
Tror den väger ännu mer, typ 8,5 eller någonting sådant...

Originalmagget lär man nog byta på den och bipoden, annars såg den rätt ok ut på bild.

Det går att Daytona konvertera även Matrix version med standard kitet, men det är en del pyssel att få allt att stämma, men resultatet verkar bli bra om man är noga lägger ned tid på det.

(Jag har dålig koll på vilka som har bäst kvalitet, men)
Helst ser jag Japan eller Taiwan som tillverkare om det finns då jag prioriterar hög byggkvalitet på första plats.
(Då det ändå är såpass stor investering sparar jag hellre till ett vapen jag är nöjd med än kompromissar med billigt klabb)
Ingen aning om vilken som skulle vara bästa val, dock.

ohman

Inlägg av ohman »

G&P om du vill ha bäst kvalitet. Du får dock betala därefter.
http://shop.ehobbyasia.com/aeg/g-p-hong ... ctEwPlm9aQ

Finns givetvis på fler ställen, men räkna på att du landar kring 7-8000:- innan du har den i famnen. Jag tror det finns en begagnad till salu här på köp och sälj också.

Edit: Japp, fanns en Mk46 här på forumet: viewtopic.php?f=253&t=35056
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Kocken149

Inlägg av Kocken149 »

http://en.safarasoftair.com/echo1-m240- ... gun-deluxe
Dock out of stock för tillfället.

Mizzarrogh

Inlägg av Mizzarrogh »

Den skulle man vilja klämma på!
Undrar hur det blev med Eco1 (har hört litet olika på andra ställen på nätet)? Hoppas de får in den igen.

Skriv svar