Skydda glaset med "flash killer"?

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Thigoron

Skydda glaset med "flash killer"?

Inlägg av Thigoron »

Kikade runt på lite rödpunktsikten och hittade denna: http://www.taiwangun.com/en/red-dot-sig ... aign-id=19

Min fråga är om man kan lite på att dess "Flash Killer" verkligen skyddar som det påstås. :?

Majoren

Re: Skydda glaset med "flash killer"?

Inlägg av Majoren »

Funkar kanon! Det har räddat mitt sikte mot direktträffar flera gånger. Ser ungefär ut som biodling om du förstår vad jag menar. Kanske 3mm djup så kulorna böjer bara till plåten lite.
Det finns inget som inte går att göra, frågan är bara hur långt man vill gå för att göra det.

Affärsredovsning:
viewtopic.php?f=121&t=27173

BlackGoat

Inlägg av BlackGoat »

Killflashens primära uppgift är ju, som namnet påvisar, att ta bort reflektioner från linsen så det inte avslöjar dig
Bonusen är att den även stoppar kulor. Den kan dock bli deformerad och behöva rätas ut eller i värsta fall köpas ny.
Ja dom funkar som både och :)

//BG
Blackgoat_m10 på instagram.

Thigoron

Inlägg av Thigoron »

Najs. Man kanske ska ta o lätta på plånboken litte grann då. :lol: Tack iaf! :)

kmx

Inlägg av kmx »

Har tagit många direktteäffar på rödpunktssikten utan skydd, och aldrig gått sönder eller fått minsta. Lilla repa. Dom tål mer än man tror. Men ja dom fungerar som skydd, finns annars genomskinliga skydd som monteran. på rail framför siktet.

Skriv svar