Ghettomodda AK

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Wiggen

Ghettomodda AK

Inlägg av Wiggen »

Jag sitter på en cyma AKM som ska bli en "bad guy" bössa, men idéerna har sinat och jag kommer inte på vad som skulle vara både praktiskt och snyggt att göra med den.
Så, vilka är era favoritmods (externa) på AKM, är det spadhandtagskolv och blå rysstejp den enda vägen?
"I've got a bullet here with your name on it, and I'm gonna keep firing until I figure out which one it is!"
PostNord FAQ
Hjälper gärna till med dina paket/brevfrågor, tveka inte att PM:a mig.

Användarvisningsbild
MODDAN

Re: Ghettomodda AK

Inlägg av MODDAN »

Min tanke, om jag skulle kitta mig en AK, vore följande:

Kobra rödpunkt.
Bild

ACTION SureFire wanna-be för AK.
Bild

PBS-1.
Bild

Vill man sedan kitta den med mer tacticoola saker, som eldväljare som håller slutstycket öppet eller förlängd magasinspärr blir en smaksak.

Valfri AK som grund. I ditt fall då en AKM, men jag skulle köra på något med vikkolv för praktiska skäl.
Om jag gör någon förbannad är det antagligen meningen...

Användarvisningsbild
KronaN

Inlägg av KronaN »

RS-trä är ju en klassiker om man hittar rätt. Särskilt army service som kanske har unik slitning.

Tourniquet (brun gummi) om stocken är nice.

Men själva poängen med bad guy är ju annars någon slags "anti-pimp" tänkande som man kanske bör vänja sig vid om man kommer från operator-sidan med dess miljoner customlösningar. Är nog inne på att just slitningen är det som är nyckeln till en riktigt stabil och trovärdig gerillabössa :)

(Annars är ju en "sleeper" med grymma internals men stock externals ett bra projekt, typ)

Vaksai

Inlägg av Vaksai »

Något i stil med denna? http://www.northeastshooters.com/vbulle ... mi-warning!

Jag gillar inte att artificiellt slita mina bössor, efter 10-15 spel så ser dom slitna ut nog, så som jag hanterar dom i alla fall :D

Min VFC AKS74U har jag landat på ett antal gånger, använt som hammare, kastat till en lagkamrat som missade att fånga den, så den landade på en sten, höll utan problem (men med några nya skråmor) och sen användes för att slå upp en dörr med. Det enda som är lite glappt är pistolgreppet, men den skjuter fortfarande rakt och fint.
Vet inte om jag skulle göra samma sak med en cyma dock :D

Jag är lite sugen på att sätta ett SVD-grepp på min AKM dock... Något i stil med en VEPR:
Bild

Skriv svar