Ska börja spela.

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Lolzer

Re: Ska börja spela.

Inlägg av Lolzer »

Det vapnet du länkade är brutalt bra för sitt pris, jag har hållit på med airsoft i ett par månader dock. Jag köpte en sniper först som krånglade as så jag fick byta till ett annat vapen så jag valde detta vapnet, kan ju bara säga så här mer bang for your buck är svårt att hitta ;)

Tips:
1. alla snackar om LiPo batterier och sånt, själv kör jag med två NimH batterier som funkar väldigt bra. Så läs på lite om skillnaderna mellan LiPo och NimH och bilda dej din egna uppfattning.
2. bry dej inte så mycket om utrustning nu i början, bara köp en bössa som man akn köra med direkt ur kartongen (praktexempel den du länkade) och bara dra ut och spela så mycket du kan. Detta gör att du lär dej mer om sporten och om ditt vapen. när du känner att du börja hänga med i svängarna och insett att gillar sporten så mycket att du vill lägga ner mer tid och pengar på den DÅ kan du börja att kolla utrustning.
3. skaffa dej ett extra batteri. Som du skrev ett extra batteri är värd sin vikt i guld. Jag skulle dock börja med att köpa ett extra NimH batteri då du slipper köpa en helt ny laddare, LiPo varnare och LiPo batteri.

Detta är dock mina åsikter men det är ju det ett forum är till för. läs vad alal tycker och tänker och bilda dig din egna uppfattning men viktigaste är att bara dra ut och ha kul med dina polare!

Hoppas detta hjälpte dej lite, men framför allt
Välkommen Airsoft roliga värld!
"On my command, unleash hell!"

--Min Presentation--
--Affärsredovisning--

Skepparn

Inlägg av Skepparn »

Nimh-batterierna kommer han ändå att slänga i soptunnan förr eller senare så gör rätt från början. Lipo och lipoladdare går att sälja om han ångrar sig, nimh går inte.
Jobbar på Röda Stjärnan

guggaaa

Inlägg av guggaaa »

Men om man köper ett begangnat nimh batteri för 100kr å en biltema laddare för 70 är ju de okej till att börja med. Köpte lipo laddare och batteri i somras, batteriet slutade ladda efter 1 laddning.. Köpte ny laddare, fungerade fortfarande inte...så nu är batteriet skrot eftersom de ha laddats ur.. Så då gick ja tillbaka till trogna nimh.. Men klart att lipo är bättre! Måste köpa nytt snart igen..

Bloodneed

Inlägg av Bloodneed »

Låter snarare som att du handskas konstigt med dina batterier
CTR EP3 Championship White, nuff said

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001

Inlägg av Twist »

Man kan "skrämma" igång ett LiPo som laddats ur för mycket genom att ge det en kort omgång med en "dum" laddare. Om man bara får i ett fåtal mAh så tar det oftast laddning igen. Det är förstås något man gör på egen risk. Det kan säkert smälla och brinna om man har otur. Det har bara aldrig hänt mig.

NiMh är för övrigt också känsliga för att laddas ur för mycket. Skillnaden är att LiPo inte ligger och självurladdar när man inte använder dem. 1-0 till LiPo, som jag ser det.

20 juli 2012, 18:33:

Med det sagt kan man säkert komma billigare undan om man köper ett begagnat MiMh och en biltemaladdare. Skillnaden är dock inte speciellt stor. Jag hade inte valt att spara i den änden om jag började spela idag.
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

ministry

Inlägg av ministry »

Från hobbyking får du ju ett lipo för 12$ ink. frakt ungefär, så det är ju inga pengar heller.

Nimh börjar få oerhört svårt att mäta sig, i nästan alla kategorier. Det enda jag på rak arm kan komma på är väl stryktåligheten.
И если в поход cтрана позовет
За край наш родной мы все пойдем в священный бой

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001

Inlägg av Twist »

NiMh är inte osårbara heller. Den stora skillnaden mellan NiMh och LiPo är att LiPo brinner men NiMh exploderar. Jag står mycket hellre bredvid ett kortslutet LiPo än ett kortslutet NiMh.
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

ministry

Inlägg av ministry »

Det känner jag (tyvärr!) till vid förstahandserfarenhet..!
И если в поход cтрана позовет
За край наш родной мы все пойдем в священный бой

bobeson

Inlägg av bobeson »

Köp en PJ från taiwangun.
Lipo från hobbyking.
Laddare från ebay.
Fem midcaps för en billig slant.
Mosfet från wgc.Alla nybörjare borde köpa det här.http://www.wgcshop.com/wgc2008/main/pro ... &view=info

SRC kulor från röda stjärnan
Camo kläder från överskottslager.
Magasin fickor syr du själv av grönt tyg.
Skyddsglasögon som inte immar eller nätmask.

G36 från cybairgun är bra att testa om den passar dig.

Annars rekommenderar jag Famas F1 om du hittar en billigt ( gearboxen går aldrig sönder, men går inte att trimma heller :) )

Angående Lipo vs NiMh så står det bättre förklarat här: http://idioterna-as.se/viewpage.php?page_id=38

Nixon

Ska börja spela.

Inlägg av Nixon »

Jag stöder Bobeson hela vägen, bra och tydliga inköp. Go. När det gäller väst, köp en billig chestrig från Taiwangun, ebay eller EBairsoft. Du har en hemma för ett par, tre hundra.
FENRIR har aldrig brutit ett spel, aldrig skräpat ned och tänker fan inte börja nu.

Skriv svar