Byte av fjäder låg ms

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Mrmonkeey

Re: Byte av fjäder låg ms

Inlägg av Mrmonkeey »

Oringen till öistongen kan du dra i lätt för att göra den lite större. Typ 1mm snackir vi om då.inte cm haha.
annars skulle jag börja med kompressionstestet. Är det ok så är det förmodligen gummit. Eller att nozzlen hamnar fel/inte når gummit.
när du gör kompressionstestet så ska det typ va omöjligt att föra fram pistongen i cylindern när du håller för hålet i cylhuvud (utan nozzle). Då är iaf pistong. Cyl o cylhuvud ok. Du får mindre motstånd med nozzle men pistongen ska fortfarande inte gå "lätt"

22 maj 2015, 06:55:

Annars om du bytt pipa till en längre eller kortare kan cylindervolymen vara fel.
http://www.rodastjarnan.com/cylinderinfo
läs denna ang kombinationen av piplängd, fjäder samt cylinder.

Mrmonkeey

Inlägg av Mrmonkeey »

Jag säger som baracken.
Joulecreep. Som han skrev.
Annars Läs min länk ovan till rödastjärna.
där står det om cylindrar.
Kan va så att du har fel cylinder för din piplängd när du monterar in en 90fjäder.

baracken

Inlägg av baracken »

A och b är bara för olika utgångshastigheter inte olika vapen :-)
Jag skulle nog sikta in mig på cqb, alltså att du får din bössa under 1joule.
Hade jag varit dig så hade jag kollat på saker man kan göra för att täta bössan, nytt pistonghuvud, nytt cylinderhuvud med dubbla o ringar, nozzle med o ring och så, sen sätta i en 90 fjäder och ett schysst hop up gummi och pipa.
Bössan kommer skjuta fint ändå utan en hög utgångshastighet och folk kommer gilla dig för att du är nybörjare som inte kommer med ett vapen som skjuter 130m/s :-)

Mrmonkeey

Inlägg av Mrmonkeey »

Jag gillar modifys pipa oxå. De har ett hopgummi speciellt för deras pipa. Samt en oring längst fram på pipan för att stabilisera pipan i ytterpipan.
annars säger jag oxå madbull
Sitter lufthålet typ på mitten av cylindern?
Om du behöver mer snabb hjälp kan du pma mig här.

Skriv svar