Nu är det dags att införskaffa gear och nu är det så att jag är relativt ny inom Airsoft och behöver rådgivning om vad som är det ultimata köpet efter mina behov. Jag kommer spela flitigt med folk (det finns en "förening" på 100 personer här), så detta är inte något jag kommer köra max tio gånger och lägga av, utan här är det all in. Så därför eftersöker jag:
• Ett kvalitetsvapen, max 2000 kr, men kan gå upp någon hundring (Rifle)
• Magasin, förstått att det föredras att köpa mid-caps pga många har det som regel, men än så länge har vi inte det. Borde jag ändå göra det?
• Hur är det med skydd etc? Glasögon + tandskydd eller ha en heltäckande mask? Kan det förekomma svårigheter att se m.m?
• Ska man köpa till ett extra batteri då jag har hört att vissa batterier man får med är rent av skit?
Kläder och kulor kan jag sköta själv, men om det är så att ni har tips, dylikt så är det bara att informera mig!
Skulle vara schysst om ni som svarade kunde lägga upp en köplista om vad jag ska köpa som fungerar som en bra startgrund för mig. Jag vill helst att ni utgår från Taiwangun.com.
Tack på förhand!