intressen och tips ang mer avancerade bombspel

Allt som handlar om airsoft men inte täcks av andra forum
Mrmonkeey

intressen och tips ang mer avancerade bombspel

Inlägg av Mrmonkeey »

Jag håller för tillfället på att bygger en "bomb" en som förtillfället endast ska låta med hjälp av ett överfallslarm.

Jag valde att inte använda någon programering utan med saker man kan få tag på i affärer överallt och bara koppla. Liknande så folk gör IED. (Improvised explosive device)
Dock ingen mobil just nu. Även om det är ganska enkelt att sätta i. Nu används en mekanisk äggklocka

Men då till själva speltänket. Min desarmeras genom att dra isär kablar. Fel kabel och den "sprängs" och rätt kabel desarmerar. Men sen kan man ha en massa fejk-kablar som inte gör något.

Hur avancerade bomber är folk intresserade av? Man kan ju självklart ha olika svårighetsgrader beroende på spel osv.

Men jag fick upp tanken om att ha bomber som inte bara är att öppna. Utan man måste först leta efter försåtsminering innan man kan flytta och öppna.
Sedan väl inne så kan man antingen chansa (med liten chans att lyckas)
Eller ha en bombexpert som vet mer än vanliga "soldaterna" och har en fördel. Eller tex hitta ritningarna någonstans.

Vad har ni för tankar? Hur avancerat skulle ni vilja ha beroende på tex söndagsspel, milsim, ev "tävling"?

Tänk oxå om man bör ha verktyg. Tex skruva eller skära sig in i bomben. Och sedan klippa kablar m.m. ev kapa försåtslina

HellfireATM

Re: intressen och tips ang mer avancerade bombspel

Inlägg av HellfireATM »

Skulle du kunna tänka dig att bygga bomber på beställning?
Lagets lilla gearwhore.

Spelsugen i Uppland?

Mrmonkeey

Re: intressen och tips ang mer avancerade bombspel

Inlägg av Mrmonkeey »

Jo absolut när jag testat lite funktion i spel så jag är helt söker på att allt funkar bra. Hade tänkt att göra lite olika varianter av olika svårighetsgrader.
eftersom "rs" bomber ser väldigt olika ut. Och är väldigt olika improviserade oftast

Skriv svar