Test av Nätglasögon

Allt som handlar om airsoft men inte täcks av andra forum
JonathanRL

Test av Nätglasögon

Inlägg av JonathanRL »

LOGEMENT.SE - Recensioner och Artiklar om Airsoft
Mina affärsredovisningar
Kocken149 skrev: Det JonathanRL inte vet om G36or är inte värt att veta ;)

ohman

Re: Test av Nätglasögon

Inlägg av ohman »

Ouch
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Haarax

Inlägg av Haarax »

Jag har sett nästan varje typ och märke av kulor splittras, det handlar mer om hur de slår i. Själv testade jag stå 3m ifrån medans jag sköt med ett 140m/s vapen på samma ställe. Resultatet blev att metallen buktade in någon millimeter. Klart att det är skillnad vilken mesh du kör med, jag litar bara på dem med väldigt små hål gjorda av material som håller.
På baksidan av masken kunde man se hur färg hade försvunnit, men jag skulle nog säga att det var för litet för att orsaka skada. Men precis som glasögon finns det bra och dålig mesh.
Cowards die in shame

Chibs

Inlägg av Chibs »

Har märkt att när jag skjuter på en hård yta med min AEG som gör 103 m/s så smulas kulorna i princip sönder. De fragmenten skulle onekligen ta sig igenom även de mest finmaskade nätglasögon då de praktiskt taget blir delvis till pulver. Av just den anledningen vågar jag inte köra med nätskydd för ögonen även om det verkar mer praktiskt än skyddsglasögon då man slipper problemet med imma.

Kör med blasters kulor förövrigt; om någon nu undrade...

700mb

Inlägg av 700mb »

Bra skyddsglasögon lär klara det ja, det blir möjligtvis sprickor och fula märken. Men de går inte sönder och skickar splitter och metall i ögonen vilket är själva poängen.

Jag lär vilket fall aldrig bära mesh som skydd.

Skriv svar