A&K SR25 går snett

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Genocide

Re: A&K SR25 går snett

Inlägg av Genocide »

Dels tejpen som kan vara problemet och dels gummiy.
Vilket guardergummi är det?

är ytterpipan sned kanske? Eller lös?
Nothing ever stays stock...
http://www.pmairsoft.se

Genocide

Inlägg av Genocide »

Det guardergummit är för mjukt för så hårt trim.

Madbulls shark, maple leaf och A-plus
Nothing ever stays stock...
http://www.pmairsoft.se

animal mother

Inlägg av animal mother »

Tänkte uppdatera lite om vad som hänt sista veckan.

Pipan som var sned har jag fått rak igen. Inte genom magi men av tejp. Satte pipan under press och efter några dagar vart den skapligt rak. Kvarstod en mindre bananböj mitt på pipan. För att lösa detta så satte jag tejp längs "toppen" av böjningen. När jag sedan stoppade innerpipan i ytterpipan så tvingade tejpen pipan rakt.
Så nu går bössan rakt igen.

Monterade även i Madbulls blå gummi samt Maple Leaf Monster H-spacer.
Gummit o spacern gjorde så att kulorna uppskattningsvis flyger 20 meter längre nu. När jag inte ser kulan längre så är den fortfarande "på väg upp" och då är det ca 85 meter bort

Precisionen som testades innan nya gummit och spacern sattes i var som följer: (Vid vindstilla! Minsta blåst gör stooor skillnad märkte jag)

Kulor: King Arms 0,30
Mål: En grannes taknocks tegel. Skulle vilja jämföra form och storlek som ett ansikte. (Skulle aldrig sikta på ett ansikte men då får ni en uppfattning om storleken i alla fall)
Avstånd: 63 meter (uppmätt)

Jag träffar målet 4 av 10 gånger
Övriga kulor (6 av 10) missar målet men träffar inom ett halvfigurs mål i samtliga fall.

För er som är mer kunniga om träffbild vs bössa: Är detta en godkänd träffbild för ett semi-sniper eller har jag mer jobb att göra innan jag borde bli nöjd?

Allan_g

Inlägg av Allan_g »

Seriöst, sluta skjuta mot din grannes tomt/hus.
Allan_G
Pointman och assault i N.C.S - Northwood Combat Security af föreningen SAR.

animal mother

Inlägg av animal mother »

Allan_G:

Förlåt att jag varit otydlig i min text. Det som är självklart för mig är givetvis inte lika självklart för er som läser vad jag skriver.
När jag refererar till "grannen" så är det en av mina bästa vänner och vi är hemma hos honom och skjuter tillsammans eftersom han har stor tomt och inga som bor i närheten som kan ta illa vid sig när vi skjuter.

Ska försöka vara mer tydlig i framtida skrivelser.

Allan_g

Inlägg av Allan_g »

Bra bra :D
Allan_G
Pointman och assault i N.C.S - Northwood Combat Security af föreningen SAR.

Skriv svar