Ny tråd, ny titel, nytt problem...
Hade problem med att kulorna rullade ur pipan på min KJW M9. Detta löstes enkelt genom att ställa in hop up:en. När jag väl hade gjort det så uppstod ett nytt problem. När jag skjuter med pistolen så åker inte manteln hela vägen tillbaks så att en ny kula laddas och jag kan skjuta igen. Hammern åker bara halvägs tillbaks och sedan måste jag mantla pistolen igen för att skjuta nästa skott, som på en GNB. Testat att tömma magasinen, smörjt allt som går att smörja, alla ventiler och liknande, väntat tills allt värmts upp så att pistolen inte är nedkyld av gasen, allt utan resultat. Den beter sig som om att det var slut på gas i magasinen och att den inte orkar med blowback funktionen... Det konstiga är att ibland så fungerar den felfritt 10 - 20 skott, sen byter man mag och då funkar den inte alls, byter jag då tillbaks mag till det som funkade så funkar den inte heller...
Är jätteförvirrad och vet inte om det är magasinen eller pistolen det är fel på...
Manteln åker inte hela vägen tillbaks...
Re: Manteln åker inte hela vägen tillbaks...
Vad använder du för gas?
How to win a war? Buy a Kalashnikov
Min Presentation http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 65&t=11199
Mina Affärsredovisningar http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... boy#p69801
Min Presentation http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 65&t=11199
Mina Affärsredovisningar http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... boy#p69801
Har kommit fram till att det är gasen som är problemet. Anledningen att pistolen ens funkade till en början är ju för att killen jag köpte pistolen av skickade magasinen med gas i; gas som det fanns tillräckligt av fram tills dess att jag dissekerade pistolen för att ställa in hop up:en. När jag sedan testade för att se om hop up:en löst problemet så hade jag ju skjutit slut på all gas och var tvungen att fylla på med min egen... och jag antar att Ultrair's power gas inte är tillräckligt stark för pistolen i fråga.
Killen jag köpte pistolen av använde sig av en sorts green gas i en stor röd flaska. Han kommer inte ihåg märket och återförsäljaren han köpt den av bedriver inte längre sin verksamhet. Någon som känner till ett märke green gas som använder röda flaskor? Eller annan gas som kan tänkas vara starkare än Ultrair och kan driva pistolen?
Killen jag köpte pistolen av använde sig av en sorts green gas i en stor röd flaska. Han kommer inte ihåg märket och återförsäljaren han köpt den av bedriver inte längre sin verksamhet. Någon som känner till ett märke green gas som använder röda flaskor? Eller annan gas som kan tänkas vara starkare än Ultrair och kan driva pistolen?
När jag läser ditt första inlägg så tycker jag att ditt problem ser ut att vara temperatur relaterat.
Det är inte så att du är utomhus och försöker skjuta med pistolen och det är för kallt ute?
Gas och kallt väder som vi har här i Sverige går inte så bra ihop.
När du var till din lokala försäljare, så såg de inga problem. Så de fick inte den till att skjuta när de prövade den de också?
Det är inte så att du är utomhus och försöker skjuta med pistolen och det är för kallt ute?
Gas och kallt väder som vi har här i Sverige går inte så bra ihop.
När du var till din lokala försäljare, så såg de inga problem. Så de fick inte den till att skjuta när de prövade den de också?
Gummit såg helt och fint ut när vi kollade på det. Insåg nu när jag skulle nolla hoppen att skruven som man ställer in den med är i princip åtdragen så mycket som det bara går... Skulle det kunna vara orsaken? Lossade den en hel del nu men ändå inte så mycket att kulorna rullar ur pipan igen. Blir att testskjuta imorgon, lite sent att göra det så här klockan 11 på kvällenohman skrev:Det är inte helt enkelt ett dåligt/trasigt hop up-gummi? Om den beter sig som den ska utan kulor, men verkar läcka när du har en kula i loppet så känns det som att tätningen är problemet. Om nozzle är hel så skulle jag prova nytt gummi i den.
Hur beter den sig om du nollar hopen igen?

Börjat fundera lite på om det inte är gas/magasin problem trots allt. Har nämligen två olika sorters magasin, dock är båda modellerna för vanlig gas och inte Co2. Efter att ha i princip dränkt pistolen i silikonolja och sedan testat den igen så lyckades jag skjuta 25 skott ur 3 av magasinen, samtliga magasin var av samma modell. Sedan funkade inget av de två andra magasinen av den andra modellen. Kan det vara så att gasen jag använder är för stark för de två magasinen men funkar för de 3 andra av annan modell?Åkerlund skrev:När jag bytte gas till någon lite starkare variant så orkade inte hammaren slå på magasinet tillräckligt hårt för att släppa ut gasen då PSI:n var för hög.
Alltså blev det för högt tryck i magasinet att det knappt gick att släppa ut gasen manuellt med fingret mot "knappen" (glömt namnet) på magasinet.
Det resulterade i att pistolen "fjuttade" ur sig kulor som fastnade i pipan eller inte sköt alls först det var ca 10% gas kvar i magasinet, då blev det en redig rekyl och kulan drog iväg.
Det kanske är samma problem som för dig?
Eller du kanske helt enkelt behöver mer PSI för att få manteln att slå tillbaka ordentligt?