Den passar bäst i ett hpa system då du kan ha mer luft, man måste matcha volymen på cylindern till volymen av pipan olika beroende på vikt av kulorna man ska använda. En tyngre kula behöver mer luft.
Om du vill ha mer räckvidd, googla på holy grail dmr airsoftsniperforum, där hittar du massor med information om vad du kan göra för att få så hög precision som möjligt.
Jag skulle faktiskt rekomendera en pdi/prometheus 6.05 pipa i stål i stället för orga, du vill att den pipan ska vara så slät och likadan rakt igenom hela tiden som möjligt och då är ärligt talat mässing ett dåligt material då det ändrar sig mycket beroende på temperatur medans stål ändras väldigt lite.
Köp en stålpipa av hög kvalité och sen leta upp barrel lapping kit och köp diamant puder på ebay, det finns en tråd på airsoftsniperforum.com om det som jag har skapat där det står var du kan få tag i det för att få det skickat hit till Sverige.
Vill du bara ha det enkelt så samma pipa men skippa lapping, vill du ha det billigt så köp madbull black Python pipa.
Köp ett bra gummi som prometheus lila som finns på ebay och modda det till flathop, köp mapleleaf monster tensioner som är den lilla nubben som puttar på gummit, bör finnas på rodastjarnan. Den är längre så att du får en längre kontaktyta för kulan. Kan fungera med mapleleaf gummi också som har en längre kontaktyta en ett vanligt gummi.
Rekommenderar också att lägga lite eltejp runt pipan så den sitter tight i ytterpipan.
Silikonkon på cylinderhuvudet för att göra den tystare. Finns guide på airsoftsniperforum.
Full cylinder.
Använd inte en pipa längre än 509, mycket testning visar att 450mm är det optimala men det diskuteras fortfarande väldigt aktivt. Men längre är sämre.
Teflontejp runt cylindern så att den tätar mellan cylinder och cylinderhuvud och telfontejp som tätar mellan hophus och pipa.
Ja dessa moddar är en start, man måste inte göra alla.
Sen behöver du absolut inte 130m/s, många på sniperforumet som får ut runt 80m med under 1j alltså under 100m/s. Tänk också på att om du gör moddarna jag skrivit för att få bättre kompression så kommer du få högre m/s så med 130 fjäder så kan du landa på 140m/s utan större besvär. Jag bytte bara till ett bättre cylinderhuvud och gummi och fick 126-128 med en 120 fjäder.
precisionspipa
Re: precisionspipa
Håller med baracken.
Jag har inte pillat supermycket på att täta helt.
Jag kör modifys hybridpipa med modifys hophus i ena samt h-spacer. Skjuter ganska långt och rakt. Inte hunnit testa ordentligt. Och skjuter ca 104ms med 90fjäder.
I andra har jag modifys hybridpipa samt madbullshophus. H spacer, och nozzle me oring. Den skjuter 115ms med 100fjäder.
Då har jag ändå.inte satsat fullt på tätning som med tejp och liknande.
Jag har inte pillat supermycket på att täta helt.
Jag kör modifys hybridpipa med modifys hophus i ena samt h-spacer. Skjuter ganska långt och rakt. Inte hunnit testa ordentligt. Och skjuter ca 104ms med 90fjäder.
I andra har jag modifys hybridpipa samt madbullshophus. H spacer, och nozzle me oring. Den skjuter 115ms med 100fjäder.
Då har jag ändå.inte satsat fullt på tätning som med tejp och liknande.