Hur stark lampa är för stark?

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Chibs

Hur stark lampa är för stark?

Inlägg av Chibs »

Tänkte införskaffa mig en lampa till min m4 och har tittat runt lite...

Blev lite nyfiken på denna http://www.biltema.se/sv/Fritid/Jakt/Va ... re-249490/ då den är billig som grus samt har en ljusstyrka på 180 lumen. Förväntar mig inga underverk av denna lampa för det priset, sen tvekar jag på att den faktiskt är 180 lumen som tillverkaren påstår men det kunde vara roligt att testa den :p

Det jag nu börjat fundera lite över är hur stark lampa är för stark igentligen? Det är ju inte tänkt att man ska trycka upp lampan i någon öga, men tror ni 180 lumen skulle kunna ge någon ordentlig ögonskada på 5 - 10m håll?

Myt4z

Re: Hur stark lampa är för stark?

Inlägg av Myt4z »

Har 950 lumen på min och har inte hört någon som klagat som fått den riktad mot sig.

Gwlyddyn

Inlägg av Gwlyddyn »

200 lumen räcker gott om man köper en lampa av god kvalitét. Här är verkligen inte mer bättre alla gånger.

Mrmonkeey

Inlägg av Mrmonkeey »

Beror oxå på vad du tänkt att använda den till.
ja alltså utom på vapnet.
ska den va inomhus? Ute?
Vill du ha den för att se vart du går? Som typ sökarljus? "Blända" motståndare. Vill du ha strobe?

Majoren

Inlägg av Majoren »

Hahaha kinakvalite (Y)
Det finns inget som inte går att göra, frågan är bara hur långt man vill gå för att göra det.

Affärsredovsning:
viewtopic.php?f=121&t=27173

Skriv svar