Vad ska jag ha i min V3 Gearbox?

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
maximillian

Vad ska jag ha i min V3 Gearbox?

Inlägg av maximillian »

90 M/S är fullt tillräckligt, då får du ju 0 meter i säkerhetsavstånd!

I med ett schysst hop gummi så bör det räcka för att få en bra räckvidd, kanske se över pipan om så behövs..

Edit: missade själva frågan! Du ska inte behöva byta en skruv för att det ska hålla för en 110 fjäder, bara byta om så önskas.

peterpan

Re: Vad ska jag ha i min V3 Gearbox?

Inlägg av peterpan »

Tack för svar hadde tänkt att skaffa en precpipa men kan du ge mig nån länk på nåt bra hopup gummi men ja det skulle vara bra om det funkade bra för ute med.

bobeson

Inlägg av bobeson »

Gaurders genomskinliga http://vapenbutiken.com/?p=4&id=10118

Köp lite siliconspray från gubbdagis och spraya på så har du en bössa som skjuter lååångt även med 90 fjäder.

frange

Inlägg av frange »

Så du vet, utgångshastighet betyder inte mycket. Min TM MP7 med precpipa gör strax under 80m/s och når ungefär lika bra som en normal M100-AEG (alltdså typ en orginal M4/G36C etc)
Extremt inaktiv inom airsoft och Airsoftsverige nu för tiden...

Yes, I'm goin' to hell. But fuck it, it's gonna be warm and I'm gonna know people there.

peterpan

Inlägg av peterpan »

Okej tack för svar då klarar jag nog mig med 90 m/s e ju fortfarande nybörjare och vill ju inte skada nån så ja så blir det nog Tack för alla svar!

guggaaa

Inlägg av guggaaa »

På 45bb+ och 90 fjäder Hinner ju inte pistongen landa mot cylinderhuvet innan den fångas upp av kuggarna igen:)

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001

Inlägg av Twist »

"Early engagement" kallas det och har dödat många pistonger men det är nog ingen större risk om man håller sig till allt i original och ett LiPo, inte ens 11,1 V. Man lär få matningsproblem innan dess.
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

Skriv svar