WE glock 17, något att ha?

GBB (Gas Blowback), gasdrivna pistoler. Även andra sorters pistoler diskuteras här.
sigma

Re: WE glock 17, något att ha?

Inlägg av sigma »

Lånar tråden lite , vilken gas ska jag köra i min KJW Hi-Capa KP-06? Ultrair power gas (140psi) ?

Toker

Inlägg av Toker »

Personligen så hade jag kört på en lite starkare gas pga att mantlen på den är rätt så tung. Prova med xtrem blow back gas den funkar bra. Finns att köpa på Malmö Airsoft och den är väldigt prisvärd. Men vill du ha riktigt bra kick i din pistol så köp guarders power up gas men då får du nog sätta i en starkare Hammar fjäder.
-----OPTIMUS-----
Futurum nobis est

sigma

Inlägg av sigma »

Toker

Inlägg av Toker »

Ja presis. Det där med psi kan man se lite imellan fingrarna för jag har provat dom flesta gaserna och det har varierat jätte mycke imellan psi och psi. Denna gas varar mycke längre och sparkar mycke bättre än dom flästa vanliga Green gas som ligger på 140psi. Så om man inte är ute efter att höja m/s lite så kör jag med den annars så är det den svarta power up gasen som gäller. Men då måste man ha en starkare hammare fjäder eller så lägger man en 6 mm kula under fjädern så blir det riktigt bra.
-----OPTIMUS-----
Futurum nobis est

sigma

Inlägg av sigma »

Okej :) , Något speciellt jag ska tänka på när jag fyller magasinet med gas? :)

Scubasteve

Inlägg av Scubasteve »

Jag brukar skaka upp flaskan åså bara vända den uppochner fylla några sekunder, man märker när den e full, har haft we G17 genom kanske 10 omladdningar ännu inget fel mer än att färgen försvann på pickan i rask takt på alla slitområden.
"Dom har omringat oss... Dom stackarna.."

Skriv svar