SR25 med btc spectre låter konstigt?

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Majoren

SR25 med btc spectre låter konstigt?

Inlägg av Majoren »

Tjena, Har en SR25 som jag gjort en himlans massa uppgraderingar på och den låter vääääldigt elakt! Dock är jag inte helt 100 på att den låter som den ska. Filmen gör den inte helt rätt. Värt att säga; när det är två eller fler skott efter varandra är det för att jag är så lätt på triggern så Spectren registrerar det som flera trigger pulls.
https://www.youtube.com/watch?v=-ymo7bT ... yYiWFVOQsg

Jag vill egentligen bara kolla med er hur ni tycker att den låter eftersom jag tycker att det blev väldigt stor skillnad på lätet efter att jag satte in btc spectre mosfet och lite andra uppgraderingar.

Listan av grejer jag gjort:
Btc Spectre mosfet
Guarder 140 fjäder
aluminium lightweight pistong med metall fulltandad
SHS high tourque motor
11.1 volts lipo
shimmat ordentligt (IMO)
Korrekt AOE

Det som är orginal är: Gears, Pistonghuvud, Cylinderhuvud, nozzle och cylinder.

Är det något jag missat nämna eller något annat ni undrar om vad jag gjort så fråga :)

Gimme dem opinions!
Det finns inget som inte går att göra, frågan är bara hur långt man vill gå för att göra det.

Affärsredovsning:
viewtopic.php?f=121&t=27173

700mb

Re: SR25 med btc spectre låter konstigt?

Inlägg av 700mb »

För det första så, grym trigger response :D

Men jo det låter lite konstigt, dum fråga men har du provat att justera motorhöjden, låter den likadant eller värre vid olika lägen? Jag hade provat nya kuggar, helst shs eftersom motorn är ifrån shs, för att få en helt komplett kugghjul sats behöver allt vara ifrån samma märke helst, även den på motorn.

Majoren

Inlägg av Majoren »

hehe visst är det :)

Jo, jag gjorde det när jag satte i den nya motorn. Dock är det värt att kolla igen, kan ju va att det har hänt något..

Gör SHS några sector gears med 18 tänder ens?
Det finns inget som inte går att göra, frågan är bara hur långt man vill gå för att göra det.

Affärsredovsning:

700mb

Inlägg av 700mb »

Du kan ju byta kuggen på motorn själv om du vill, men då krävs ett speciellt verktyg. Finns lite olika type av motorkugg, kan vara den som gör att det låter. Jag hade dock köpt nya kugg, har promethes high speed gear i min mini-14, låter underbart ;)

Majoren

Inlägg av Majoren »

japp, verktyg för 300kr på strike airsoft :P Har dock inte orkat sätta mig in vad det är för skillnad på motor kugg D och alla andra som finns.. någon som har tålamodet att förklara?

Får se om jag kan hitta något shs 18 tandade kuggar.. Är de prometheus kuggarna med 18 tänder på sector gearet då? har inte koll på om det är lång cylinder i V7 gearboxen

EDIT: nevermind angående shs och sr25 gears.. http://shop.ehobbyasia.com/shs-high-spe ... HpUUvl5O-I
Dock är det ju fortfarande fråga om pinion gear.

Affärsredovsning:

livewire

Inlägg av livewire »

Majoren skrev:hehe visst är det :)

Jo, jag gjorde det när jag satte i den nya motorn. Dock är det värt att kolla igen, kan ju va att det har hänt något..

Gör SHS några sector gears med 18 tänder ens?
Yeah they do mate, theres a few on Ebay, I can send you a link if you want and you need 19 teeth! :D

Its sounds ok to me, your turning the gears a lot faster with your lipo, mine sounds the same with a 11v lipo on it

https://www.youtube.com/watch?v=A7-ot0w ... e=youtu.be
Native Swinglish speaker, I swing both ways!

Majoren

Inlägg av Majoren »

hittade dom :) http://www.ebay.com/itm/SHS-High-Speed- ... 4ad72f5104

Jo våra låter väldigt lika varandra. Har du standard eller uppgraderade gears i din?

Affärsredovsning:

livewire

Inlägg av livewire »

I have the SHS ones in the pic above and a SHS high torque motor and pushing a 160 spring

http://www.rodastjarnan.com/airsoft/shs ... axel-29245
Native Swinglish speaker, I swing both ways!

Majoren

Inlägg av Majoren »

okay, tack så mycket :)

Affärsredovsning:

Skriv svar