Stråssa 2012-07-08

Bilder och filmer från airsoftspel, milsim, lajv och relaterade evenemang.
Brandbilen

Re: Stråssa 2012-07-08

Inlägg av Brandbilen »

Låter riktigt trevligt, banan ser riktigt nice ut!! Ska försöka få med mina boys upp inte nu på söndag men förhoppningsvis denna månad =)

pete77

Inlägg av pete77 »

fet nice!!.

Welle

Inlägg av Welle »

Sugen som fan, ska försöka komma ifrån nu på semestern. det är inte så långt ifrån Värmland...
Lite finare, lite bättre

Rythm

Inlägg av Rythm »

Kan bara instämma med alla föregående talare. Stråssa har ett exceptionellt stort potential för storspel. Northern Lights var ett utmärkt exempel på detta. Om någon har tid/möjlighet att arrangera storspel, även om det "bara" är 24 eller kanske så lite som 12 timmar, så ska det inte vara svårt att få dit 300+ pers.

Kether
Admin

Inlägg av Kether »

Synd dom har sabbat ett riktigt coolt naturligt spelområde genom att bygga om det till en speedball / paintball bana. Men men... det tilltalar deras målgrupp så det kan man förstå.

Det enda positiva är att jag slipper anstränga mig med att köra till Örebro för airsoftspel i framtiden. Sparar en massa pengar.

:(

Milco

Inlägg av Milco »

Tråkigt att du tycker så, sen vet inte jag om jag skulle kalla området runt sinterverket för en speedball/paintball bana. Dom ser mer ut så här enligt mig:
Bild

Men jag förstår att de kan va skönt o ha en ursäkt för att slippa åka 60mil :)

Welle

Inlägg av Welle »

Men tillbyggnaden av området runt verket gör ju det mer dynamiskt. Se den som en del i hela banan. Det är ju inte enbart uppbyggt som en Paintball speed bana eller utifrån en Paintball spelares synvinkel.... tänk dig området indränkt i rök o massa granater susandes mellan bunkrarna, fet-mycket action. Sånt tilltalar mig. Området skulle kunna vara en bombad by eller liknande i ett scenario.

Jag var på Northen Lights spelen och jag tyckte att området runt verket och inne i kontoret var de "tråkigaste" delarna. Jag hade föredragit att man lade mer spel i grustaget

Kanske det hade varit bättre att bygga en "ruinstad" i grustaget?

Enda nackdelen som jag ser det är alla avtändande färgkluttar
Lite finare, lite bättre

Kether
Admin

Inlägg av Kether »

Det är ju just det att det är en "bana" byggd för actionfyllt och dynamiskt spel.

Att den sen inte ens ser ut som en sönderbombad by eller ens ett sönderbombat industriområde är en annan sak.

Jag eftersträvar realism. Hade jag skitit i den hade jag kunna spela paintball... vilket Stråssa nu är utmärkt för.

Men för milsim som Fun to Be Had eller liknande funkar det ganska dåligt som.

Storspel absolut. För där skiter folk i realismen och går in för att kasta plast. Det duger den säkert också alldeles utmärkt för.

Men det är min smak. Jag delar den med många men långt ifrån alla.

Welle

Inlägg av Welle »

Trist att du är missnöjd. Hade du hellre spelat inne i verket än utanför som det är nu?
Lite finare, lite bättre

Kether
Admin

Inlägg av Kether »

På NL 3 hade jag ett par av mina roligaste strider inne i verket. Förvirrande roligt och lätt att bli av med sitt folk där inne.

Men, då är det fortfarande en riktig byggnad, där saker är vad dom är. En fabriksbyggnad som skall intas eller försvaras med allt vad det innebär.

Inte ett "komplex" av broar, små hus som inte ens rymmer en större hund, högar med pallar och oljetunnor i pyramider, vägar mellan husen som inte är breda nog att framföra en bil på...

Hela "banan" skriker overkligt och orealism med byggnationer som man kanske finner i en Mad Max film. Vilket gör den till en söndags och storspels bana. Inte en krigsskådeplats lämplig för milsim. I mina ögon iaf.

Stråssa som det en gång var innan Batalj började arrangera där var en vildvuxen och ödslig plats och perfekt som spelplats för mindre milsim och levande rollspel.

Nu ser det ut som Bockaby eller nått annat.

Men så är det ju, vi airsoftare får alltid vika oss för den mer inkomstbringande paintballen.

Skriv svar