Jag skummade igenom ASGs hemsida i jakt på något intressant och fann att de säljer patroner för Dan Wesson revolvrar gjorda i mässingsöverdraget stål. Kulorna hålls fast med en O-ring och de hävdar att de har högre CO2-genomgång, alltså högre anslagsenergi på kulan, än de gummispetsade patronerna som kommer med pistolen. Har någon här någon erfarenhet med dessa patroner och om de faktiskt gör någon skillnad?
MVH. JB
Dan Wesson 6mm stålpatroner, yay or nay?
-
Dan Wesson 6mm stålpatroner, yay or nay?
"Maybe if you throw enough of them, one of them will actually hit me!"
Re: Dan Wesson 6mm stålpatroner, yay or nay?
Varför vill man att den ska gå...ÄNNU hårdare?
Because the glory of satan of course!
Men detta är alltså ett tredje alternativ? Det fanns väll redan en låg fps och en högre så vitt jag vet?
Möjlig användning? Straffpistol för de som inte tar träffar? Eller vildsvinsjakt kanske?
Men detta är alltså ett tredje alternativ? Det fanns väll redan en låg fps och en högre så vitt jag vet?
Möjlig användning? Straffpistol för de som inte tar träffar? Eller vildsvinsjakt kanske?
Det finns inget som inte går att göra, frågan är bara hur långt man vill gå för att göra det.
Affärsredovsning:
viewtopic.php?f=121&t=27173
Affärsredovsning:
Nja, fanns "vanliga" med rätt hög utgångshastighet. Och sen nertrimmade för cqb.
Detta är ett tredje med högre utgångshastigjet än de "vanliga"...vilket blir löjligt:P
Hört att 8 tums versionen ligger på 150-160m/s ?
Detta är ett tredje med högre utgångshastigjet än de "vanliga"...vilket blir löjligt:P
Hört att 8 tums versionen ligger på 150-160m/s ?
Har en kompis med en 8tums som chronar 175, säger han iallafall..
Det finns inget som inte går att göra, frågan är bara hur långt man vill gå för att göra det.
Affärsredovsning:
Affärsredovsning:
Då var det ännu högre än vad jag minns...
Allt har i så fall att göra med hur pass tätt det är emellan patron/pipa/ventil
Metallförstärkningen kanske gör den ännu tätare
Metallförstärkningen kanske gör den ännu tätare
Lite finare, lite bättre
-
Främst så är det bara för att se hur mycket kräm man kan få ut ur denGenocide skrev:Varför vill man att den ska gå...ÄNNU hårdare?

Jag är helt ny med airsoft men har under en längre tid skjutit prick med luftvapen som är alldeles för kraftfulla för att "leka" med. (det är inte så kul att skjuta burkar när det bara blir hål och inget ramlar

"Maybe if you throw enough of them, one of them will actually hit me!"