Halloj alla.
Söker hjälp med sling till en Tanaka M40A1. Problemet är att förra ägaren ersatt studden fram med en vanlig skruv. Sen vet jag inte om jag hade litat på den för att montera en sling i den, men ändå.
Har någon något tips på hur man kan montera en sling på ett bra sätt på en A1-kropp? Funderar på att borra hål i kroppen och dra fast ett eget mount.
Tankar om det, och övriga förslag?
Sling till Tanaka M40A1
Sling till Tanaka M40A1
Even if it's made by LBT and you got one in AOR2, a fanny pack is still a fanny pack. Now save yourself the embarrassment of a swirly and paypal me your lunch money.
Re: Sling till Tanaka M40A1
Det finns sling mounts att köpa i storlek m5-m6 (det är vad jag har sett, finns säkert grövre). Borra ett nytt hål med ett 4,5 (för m5) eller 5,5 mm (m6) borr och gänga ner i plasten med lagom mycket våld. Alternativt använd 4 (m5) eller 5 (m6) mm borr och gängtapp, bättre om du har tillgång till den utrustningen. Säkra med epoxy (eller mutter om den gängade delen tillåter det).
Jag har gjort detta på flera bössor för att flytta upp slingmount på vänstersidan av stocken för att kunna använda bipod och sling. Och det har fungerat bra.
En annan sak som jag gjort bland annat på min VSR är att dremla/borra ur stocken och gjuta fast muttrar med kemisk metall eller glasfiberspackel (glasfiberspackel är bäst då det inte spricker lika lätt). Blir lite som en insatsgänga fast tåligare. Se till att allting linjerar bara.
Jag har gjort detta på flera bössor för att flytta upp slingmount på vänstersidan av stocken för att kunna använda bipod och sling. Och det har fungerat bra.
En annan sak som jag gjort bland annat på min VSR är att dremla/borra ur stocken och gjuta fast muttrar med kemisk metall eller glasfiberspackel (glasfiberspackel är bäst då det inte spricker lika lätt). Blir lite som en insatsgänga fast tåligare. Se till att allting linjerar bara.
Lgt. Skalptagare
Re: Sling till Tanaka M40A1
Tack för svaret!
Har redan borrat upp ett hål för en AFG, så kommer göra likadant för sling mount. Behöver bara hitta ett som funkar.
Har redan borrat upp ett hål för en AFG, så kommer göra likadant för sling mount. Behöver bara hitta ett som funkar.
Even if it's made by LBT and you got one in AOR2, a fanny pack is still a fanny pack. Now save yourself the embarrassment of a swirly and paypal me your lunch money.