Problem med RS Gearbox.

Garvar

Problem med RS Gearbox.

Inlägg av Garvar »

Hej gott folk!

Jag har haft en Real sword SVD nu sen i slutet på sommarn och kan med lätthet säga att den är nästan för bra för att vara sann.
Det enda som jag tänkte att jag skulle uppgradera var till en starkare fjäder (m130~-m150) och sedan ta alternativa allt eftersom.
Vad jag läst mig till är att en RS SVD motor ska orka dra upp till 170 i stock utförande så inga problem tänkte jag.

Jag och brorsan satte oss ner för att plocka isär den (han har mer erfarenhet av AEGs, då jag i stort sett bara kört bolts). Vi fick i 150 fjädern utan problem och allt satt där det skulle och nu kommer det konstiga.
När man trycker på avtryckaren var allt man hörde från motorn var ett "click" och sen stendött. Vi fattade ingenting, vi har plockat isär och ihop den igen säkert en 20 gånger nu för att hitta felet men inget. Så vi satte in stock fjädern igen men samma sak.

Jag har googlat dag in och dag ut i 3 veckor nu och har fått slut på idéer nu och vänder mig till er som kan, vad kan felet va? :(

Gearboxen är RS T3 gearbox
Det är stock motor i (RS high torgue)
Använder mig av ett 101INC 9.6v batteri.
Kablarna har vissa slitningar.

Tack på förhand.

Mrmonkeey

Re: Problem med RS Gearbox.

Inlägg av Mrmonkeey »

Om motorn snurrar utanför gearboxen men inte i trots orginalfjäder så vet jag inte om den kan va trasig iaf. Om inget annat låst sig. Sitter motorkontakterna rätt oxå? Så du inte "backar" motorn. Samt kolla så pistong osv går fram o tillbaka och det inte sitter någon låsning runt kuggarna. Annars skulle jag testa med en annan motor o se. Kolla om du kan låna någons eller så

Stinky06

Inlägg av Stinky06 »

Har du provat ett kraftigare batteri? typ 11,1v lipo.
------- --------
Min Youtube kanal!

https://www.youtube.com/channel/UCA3RVB ... ObqnzpZ0VA
------- --------

Garvar

Inlägg av Garvar »

Nepp har ju inte gjort det, har ett liggandes men ska slänga i en mosfet, hade jag tänkt . Men bössan har ju gått på 9.6v sen jag köpte den i somras

Garvar

Inlägg av Garvar »

Tack för tipset, Monkey, har 11.1 lipo hemma, något speciellt jag måste tänka på?

Har kollat detta med, Ohman :(

Mrmonkeey

Inlägg av Mrmonkeey »

Testa försiktigt med 11.1v jag har aldrig använt det men pga starkare ström kan du bränna kablar och SA. Speciellt om strömmen går igenom SA om du inte har mosfet.

Garvar

Inlägg av Garvar »

@Mrmonkeey- Amän, ska va de när jag testar!

@fet apa- Hmm intressant ska kollas.

Okej grabbar, dåliga och möjligtvis bra nyheter från labbet!

Dåliga: Den ena av mina sladdar som går in i trigger contact bändes av under ett experiment :roll:

De bra: Jag hittade en video som verkar låta som mitt problem precis: https://www.youtube.com/watch?v=StyNuNpcD9w vet inte ifall alla bössor har den "knappen", som sagt är ny inom AEGs.
Det var i samband med att jag stoppade i kontakterna i motorn efter att såg denna videon som givetvis olyckan var framme som vanligt, min vanliga tur ;)
Testade lätt att lägga kontakten på trigger "böset" och den gick direkt på full auto och lukta fan, haha. Man ska inte dö nyfiken!

20 november 2014, 23:54:

Någon som vet ifall Rödastjärnan i göteborg reparerar vapen?

Skriv svar