Vad ska jag ha i min V3 Gearbox?

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
peterpan

Vad ska jag ha i min V3 Gearbox?

Inlägg av peterpan »

Hej!
Länge sen jag var här men iaf jag har en G36c med som nog alla vet en v3 gearbox men jag hadde tänkt mig att öka rof till ungefär 20rps mitt vapen just nu är bara en stock ASG slv36c.
Tack på förhand!

Necronomica

Re: Vad ska jag ha i min V3 Gearbox?

Inlägg av Necronomica »

Du bör byta pistång, kugghjul, motor och sen köra i ett 11,1v LiPo i den :) (but motor och kuggar till "high-torch") :)
*sssssssffffffffk......*
-AJ!,FAN!!!!
-SORRY!!!

Gwlyddyn

Inlägg av Gwlyddyn »

..eller så kör du enbart 11,1V Lipo och byter när det väl, eller ens om, rasar.

viqs

Inlägg av viqs »

Om du nu bestämt vill byta ut grejer i förebyggande syfte så skulle jag titta närmare på dream army. Det verkar vara billiga grejer som håller väl.
"Sacrifices must me made. Do you know how easy it'd be to just bang dudes? Easy as FUCK, but dicks aren't vaginas and you have to put up with the moods and bitching for the vag bro"

bobeson

Inlägg av bobeson »

11.1V lipo och element high speed motor så har du 20 rps eller så gör du som frange :twisted:

viewtopic.php?f=117&t=2022

läs näst sista innlägget.

peterpan

Inlägg av peterpan »

Tack för alla svar!
Ska se när jag har pengar kommer lägga till en inköpslista snart om ni vill se och då kanske rätta
Men föresten tror ni jag kan lägga in en m110 fjäder för 90 m/s e för klent utomhus?..
PS vet nu om en g36c har en långaxel eller vad det nu är den har i sig (e lite halv ny enda meck jag gjort e att få min gearbox att sprängas och sätta ihop den igen :D )

EDIT: Inköpslista just nu:
http://www.rodastjarnan.com/airsoft-src ... r-set-6789
http://www.rodastjarnan.com/airsoft-spr ... -iii-14272
Nån motor (ni får hjälpa)
http://www.rodastjarnan.com/airsoft-dee ... ndad-14412
Och vet ej vad jag får in för lipo men vill gärna ha hög MAH
http://www.rodastjarnan.com/airsoft-5ku ... ngar-11065

Men somsagt Jag vill inte ha den såhär: http://www.youtube.com/watch?v=RYm-YLNAfH8 men mer lagom men fortfarande så den låter baddas så ja somsagt runt 20 rps...

frange

Inlägg av frange »

Herregud, high speed-kugg för att nå 20 bb/s? Ttrollar ni, skämtar ni, eller vet ni ingenting?

Du behöver inte byta någonting för 20 bb/s. Det räcker med ett 7,4v lipo, koppla in det, klart.

Vad har du för batteri nu?

Det du byter efter batteriet är Denskontakter mellan batteri och bössan, sen blir nästa steg en mosfet. Vill du ha högre ROF sen så köper du ett 11,1v-batteri istället. Byta kugg finns knappt på kartan i det här läget

Som bobeson var inne på, min Dboys PDW gjorde runt 25bb/s med orginalmotor, orginal kugg (normal utväxling) och 11,1v.

Att trådskaparen säger att han vill öka till 20bb/s och ni börjar prata om highspeedmotor och highspeedkugg i det här läget är ungefär som att börja prata om att någon ska köpa en Ferrari bara för att man tycker att det tar för lång tid att ta bussen till jobbet...
Extremt inaktiv inom airsoft och Airsoftsverige nu för tiden...

Yes, I'm goin' to hell. But fuck it, it's gonna be warm and I'm gonna know people there.

peterpan

Inlägg av peterpan »

Jha! Okej så då behöver jag bara ett lipo batteri men när jag vill uppgradera den med en 110m/s fjäder istället för stock 90m/s behöver jag inte då bättre kugg och allt?

Men iaf jag har ett stock JG 8,4v nihm tror jag men jag fick det iaf med bössan

EDIT: kom och tänka på att jag inte et hur hög rof jag har nu men jag vill iaf ha så att man märker den e moddad så är då 20 bb/s tillräkligt för jag har inte råd med kulor för runt 40 bb/s

frange

Inlägg av frange »

Japp. Du har ett orginal 8,4v Nimih-batteri alltså...

Såhär är det.... Orginalbatterier är skit. Nimih-batterier är skit. 8,4v är skit (typ).

Istället för att öppna bössan, och köpa en massa nya onödiga delar så byter du bara till ett bättre batteri. Det kommer bli skillnad som dag och natt, tro mig. Byt till ett 7,4v Lipo med vettigt C-värde.

Iochförsig, när jag tänker efter kan jag inte säga att du med 100% säkerhet kommer över 20bb/s med ett 7,4v Lipo, men med ett 11,1v kommer du mede all säkerhet göra det. Men återigen, ett 7,4v Lipo istället för det bajsbatteriet du har nu kommer göra att det känns som en helt ny bössa.
Extremt inaktiv inom airsoft och Airsoftsverige nu för tiden...

Yes, I'm goin' to hell. But fuck it, it's gonna be warm and I'm gonna know people there.

peterpan

Inlägg av peterpan »

Jag vet att mitt batteri e skit ska försöka skaffa nytt så snart som möjligt (lipo asså)
Men iaf när det gäller utgångshastiget jag har bara 90 m/s och vill ha den ute på söndagspel så är 110 m/s väl tillräkligt så är det tillräkligt att bara skaffa ny fjäder och stoppa i eller måste jag skaffa mer?

Skriv svar