bolt vs. Semi

RescueTeam

Re: bolt vs. Semi

Inlägg av RescueTeam »

Satt och läste lite om lite snipers... blev intresserad av en SAR-10 co2..... någon som kan berätta mer om den... pros and cons.....
*Two commandment, same Commandment : Your´s - Don't survive your principal, Their´s - First takeout the bodyguard!!
*Certified Medic and Tactical Instructor - BG Security Mobile Training Team
*Certified CPR Instructor (Child, Hospital, AED)

Gwlyddyn

Inlägg av Gwlyddyn »

Enkelt; Totalt oduglig.

Du kommer inte få någon konstant hastighet ur en vanlig C02-patron. Smäckig.

ryu

Inlägg av ryu »

Pros:
Lättmantlad.
Hög utgångshastighet utan att spendera tid och pengar på uppgraderingar (om man nu vill ha den hög).
Hyffsat VSR-spec för övrigt gör att det finns innerpipor, hopupgummin osv att köpa.

Cons:
Stocken känns riktigt dålig. Två halvor som är ihoptryckta. Går nog att få den bra, men inte fin direkt ur lådan.
Hög utgångshastighet (ja kan vara con också). Den skjuter lite väl hårt samt att utgångshastigheten kan variera lite.

baracken

Inlägg av baracken »

Är vad jag vet många sar-10 som gått sönder väldigt snabbt

ohman

Inlägg av ohman »

Co2/Gas är väl generellt sett inte en höjdarlösning för en sniper, just på grund av att du får väldigt varierande kulbanor beroende på att trycket sjunker allt eftersom du skjuter. Om du inte vill ha fjäderdrivet så är nog det enda vettiga alternativet att köra HPA.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Skriv svar