Vill börja/prova - Södra Skåne

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
sindeliax

Re: Vill börja/prova - Södra Skåne

Inlägg av sindeliax »

gasbössa.... once you try it... dom kan vara helt hemska när det kommer till pålitlighet.. horribla på slitage.. jobbiga att rengöra.. men feelingen... kör min mp9 till nästan alla spel.. fält eller cqb spelar ingen roll.. smidigt ettrigt och ont om kulor gör alltsammans till en upplevelse uttöver det vanliga.. så får du chansen att testa en gasare.. gört..
Viva la guerre, Viva la mort
Viva la grande revolte

Wzn

Inlägg av Wzn »

Får kika på gas också, men är inte så glad för problem :(

Men nu har jag kikat runt klite på vapen och jag tror att det vore bäst att börja med något som fungerar för både inomhus och utomhus.

Då tror jag att en kortare modell är att föredra som M4, G36 och Mp5. Vill jag senare köra skog så kanske en dedikerad längre bössa som AK är bättre(?). Men nu vill jag kunna köra båda utan större problem.

Nu har jag inte tillgång till säljdelen än så har fått nöja mig med internet och har då stött på Umarex G36C, som verkar fått väldigt lovande ord som även har blowback.

Finns det någon nackdel med en sådan om man vill kunna köra skog? Tänker på att sen kortare modellen kanske går snett? Inte når lika långt? Egentligen hade karbinmodellen varit att föredra men det känns lite stort med 90cm när det är trångt(?).

M4 är inte heller jättestor så den står också högt på listan som att sen ha som "innebössa".

Vad tror ni om dessa funderingar?

ohman

Inlägg av ohman »

Har för mig att någon räknade på ideallängden (för PTW) och kom fram till att innerpipor kring 300-360 mm var idealt (ymmv), men det viktigaste är att fjäderstyrka, cylindervolym och piplängd passar ihop, samt bra hop och slät innerpipa.

Köp vapen efter vad du tycker är snyggt, det interna går alltid att justera.

Gällande G36 så finns den i tre olika längder G36 (lång), G36K (mellan), G36C (kort). Dessutom är det det vackraste vapnet i världen! :D
G36.jpg
Umarex (S&T/Ares) G36or (alla tre varianter) är galet trevliga, de har snabbt fjäderbyte, och grym extern finish. Rekommenderas starkt.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

ohman

Inlägg av ohman »

Äger (och spelar med) två stycken, en Ares G36 och en Umarex G36KV. Min KV varierar i utseende rätt ofta, har ytterpipa, ras, handguards osv till att köra både som C och K :) Jag är otroligt nöjd med båda två, Ares tillbehör är kompatibla med Umarex.

Bild
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

ohman

Inlägg av ohman »

Måste, nej.
Jag har inte heller haft kuggras, men då har jag inte kört hårdare fjäder än M125 i dem vilket har räckt till bra. Den svagaste punkten jag vet med dem är att de har en rätt taskig pistong, den kommer du åka på att byta så småningom (tidigare om du spelar med 11.1V Lipo). Men i övrigt är det rätt bra, jag har haft bra precision med medföljande pipa och gummi, hop up huset håller tätt och funkar bra.

Om du vill optimera skulle jag byta pistong, cylinderhuvud (till ett metall med dubbla oringar), nozzle (metall med oring) och möjligen motor till någon trevlig high torque. Givetvis precisionspipa är givetvis ett alternativ med. Jag har det i den långa, men har inte känt något behov i K/C som för tillfället har en C-längds innerpipa för att jag ska slippa byta när jag växlar ytterpipa.

Ska du spela med 11.1V lipo så rekommenderas att du kopplar ur blowbacken, men det är ett enkelt ingrepp som är gjort på 10 minuter.

Här är den med C-pipa och ljuddämpare:
Bild

DenVitaDöden

Inlägg av DenVitaDöden »

En G36C gör sig bra original också. Har inte rört min internt(även om det garanterat börjar bli dags för underhåll nu) alls och den rullar på fint.
Har väl gått typ 15000-20000 boll genom den. Har bra precision på ganska långt avstånd må jag säga.
Finns många tillbehör och den är utrustad med tre rails frampå original och en lång uppe på.

Skriv svar