Hai snajpz0rz!
Fick med ett av Airsoftpro's CO2-kit när jag köpte min SVD-springer och funderar på om det är värt att försöka sig på att installera det. Vet att sniperbössor som drivs av vanliga 12 grams CO2-patroner sällan brukar gå speciellt bra. Är detta något undantag?
På hemsidan skryter dom om "Over 200 m/s" vilket direkt parkerar den i övre änden på "Bolt B". Har uppgraderat bössan med Airsoftpro's Hop Up-lösning och den funkar bra.
Så: Är det någon som testat och kan meddela om det funkar?
Airsoftpro SVD CO2-kit.
Re: Airsoftpro SVD CO2-kit.
Har testat mag dual power kit som är väldigt lika i
utförande, problemet är inte att det är svajigt eller så utan det är gas åtgången.
Vid 200m/s fullkommligt slukar den co2 ca30 bulor.
Men med en en svagare fjäder ca140-150m/s så får man ut 80 bulor.
Min gissning är att gasbehållaren studsar mot cylinderhuvudet vid varje skott, låter typ prrrth var vid onödigt mycket co2 släps ut.
Jag har lite idéer om hur man ska lösa det, åter kommer om jag löser det.
utförande, problemet är inte att det är svajigt eller så utan det är gas åtgången.
Vid 200m/s fullkommligt slukar den co2 ca30 bulor.
Men med en en svagare fjäder ca140-150m/s så får man ut 80 bulor.
Min gissning är att gasbehållaren studsar mot cylinderhuvudet vid varje skott, låter typ prrrth var vid onödigt mycket co2 släps ut.
Jag har lite idéer om hur man ska lösa det, åter kommer om jag löser det.
Re: Airsoftpro SVD CO2-kit.
Har inte kronat men med tanke på räckvidden skulle jag tippa på en diff. På 30m/s från full till tom
För man får inte ut det sista eftersom man tömmer patronen med mantelrörelsen när trycket blir lågt.
För man får inte ut det sista eftersom man tömmer patronen med mantelrörelsen när trycket blir lågt.