Mysuppgrdera en a&k SR25
-
Mysuppgrdera en a&k SR25
Hej allihopa.
Jag har en ganska nyinköpt a&k SR25 som jag använder som DMR. Just nu är den bara uppgraderad
med precpipa och nytt hop-gummi. Den chronar strax under 130 ms, vilket jag först trodde var för svagt,
men efter att ha spelat så märkte jag att den når så långt och går så rakt jag behöver. Det är rätt skönt att
slippa semi-spärra den (även om jag faktiskt bara skuter semi) och att den går lite svagare känns bara
bra. Bytte även upp mig från 9.6 NiMh till 11.6 lipo, vilket gjorde stor skillnad för responsen på
avtryckaren.
Jag letar dock efter uppgraderingar till bössan. Inte för att få den att skuta hårdare, men att hålla bättre
och prestera bättre. Gärna så att jag vågar spela med den nu i vinter, om möjligt. Än så länge har jag hittat en så
kallad m-block, vilket verkar vara en smart sak, och förstärka kuggar. Någon som vet några andra smarta, kluriga
eller allmänt finurliga saker att skaffa?
Jag har en ganska nyinköpt a&k SR25 som jag använder som DMR. Just nu är den bara uppgraderad
med precpipa och nytt hop-gummi. Den chronar strax under 130 ms, vilket jag först trodde var för svagt,
men efter att ha spelat så märkte jag att den når så långt och går så rakt jag behöver. Det är rätt skönt att
slippa semi-spärra den (även om jag faktiskt bara skuter semi) och att den går lite svagare känns bara
bra. Bytte även upp mig från 9.6 NiMh till 11.6 lipo, vilket gjorde stor skillnad för responsen på
avtryckaren.
Jag letar dock efter uppgraderingar till bössan. Inte för att få den att skuta hårdare, men att hålla bättre
och prestera bättre. Gärna så att jag vågar spela med den nu i vinter, om möjligt. Än så länge har jag hittat en så
kallad m-block, vilket verkar vara en smart sak, och förstärka kuggar. Någon som vet några andra smarta, kluriga
eller allmänt finurliga saker att skaffa?
Re: Mysuppgrdera en a&k SR25
Mosfet kanske?
Avancerade mosfet versioner ökar din respons på avtryckaren, sen slänga i en speed trigger så får du kortare distans för att avfyra skott.
Avancerade mosfet versioner ökar din respons på avtryckaren, sen slänga i en speed trigger så får du kortare distans för att avfyra skott.
"Ninjas came with lions"
Det som händer är att när du kör med kraftiga batterier (11.1V Lipo t ex) så blir det lätt gnistbildning när kontakterna möts i switch assemblyt, detta bildar sot/brända ytor som ger sämre kontakt, och i värsta fall smälter plasten i SA. Sotbildningen sker även med svagare batterier, men tar längre tid. En mosfet löser detta genom att bara skicka en ledström (väldigt svag) genom SA och skickar full kräm direkt till motorn vilket gör att motorn känns mycket rappare. Det är en billig och bra uppgradering (Gate tillverkar bra och billiga t ex).
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.
-
Madbull's Ultimate-hus är också guld värt för precisionen (rekommenderas att det åker in i alla bössor som är M4 kompatibla när det gäller hop up huset), dock fungerar den inte tillsammans med MBlock, men istället så fungerar den i princip som ett 

ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.
-
Alltid bra att fråga om råd. Mosfet är prio ett nu, efter det ett madbull hopuphus, verkar ju vara busbra.
edit: Är det ett sådant här hop-hus: http://www.rodastjarnan.com/airsoft/air ... -m16-25526 ?
edit: Är det ett sådant här hop-hus: http://www.rodastjarnan.com/airsoft/air ... -m16-25526 ?
"Ninjas came with lions"
Det ohman glömde nämna är att när du tar ur magasinen så slipper du även tappa kulor, eftersom det sitter en oring där magasinet och hophuset får kontakt som stryper åt kulorna, när du sen tar ur magasinet ligger det några kulor i botten av själva läppen. Viktigt att tänka på är att alltid vända på bössan och skjuta rent innan du går in i safe tex.
"Ninjas came with lions"