RIS fixer/låg riser

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Cirap

RIS fixer/låg riser

Inlägg av Cirap »

tja!

har en LMT Defender CQBR, vilket är en lite billigare AEG. Plastkropp med stål-rails. Överlag är jag nöjd, mycket bössa för pengarna, men

Främre railen är lite wobblig och rör sig mer än övre-receiverns rail. Dvs när man rör sig, höjer/sänker vapnet etc. så kan man lätt vrida pipan någon millimeter, medan siktet sitter kvar som vanligt. med andra ord, man kan skjuta in siktet och hop-uppen perfekt innan spel, men när man lyfter bössan tappar man inskjutningen direkt. Tillfälligt har jag löst det genom att montera Aimpointen över gapet vilket i stora drag löser problemet, men är ute efter något lite stabilare.

Det jag söker er typ en Madbull RAS Fix som är designad för att fixera front-railen med top-railen på receivern: http://www.airsoftgi.com/product_info.p ... ts_id=1395

i praktiken är det exakt samma sak som en vanlig riser, men den verkar vara några millimeter tunnare. Har kollat runt på de flesta airsoftbutiker i sverige som har websida, men jag tror att om jag köper en av dessa vanliga risers kommer jag inte kunna använda mina järnsikten.

Någon som har sett något liknande RAS Fix eller ganska tunn riser i Sverige? Annars får jag väl ta o importera...