Bra grund för 1911, TM-plattform?

GBB (Gas Blowback), gasdrivna pistoler. Även andra sorters pistoler diskuteras här.
n_sandstrom

Bra grund för 1911, TM-plattform?

Inlägg av n_sandstrom »

Jag har idag i min ägo 2 st 1911's från WE. Dom var ok när dom var nya, men efter inte allt för många skott igenom sig så börjar dom bli riktigt riktigt irriterande. Värst är att materialet är så klent, det nöts ner bara av att man skjuter och monterar ner vapnen, så passformen mellan delarna är helt usel. Slide-receiver rasslar nästan värre än ett fullt hi-cap magasin.
Den ena har aldrig haft någon fungerande slide-lock, den andra har problem med att magasinen plötsligt börjar svälla och kärva.

Dom skulle säkert gå att förbättra, men jag känner inte att grundutförandet ens är värt att lägga pengar på. Så jag tänkte förpassa dom till reserv/lånevapen, och satsa på en ensam lite roligare picka, som kan vara värd lite uppgraderingar i framtiden. Nånting som känns robust, och tja, helt enkelt roligt att hantera.

Jag gillar breda uppgraderingsmöjlighter, tänkte därför ge mig in på TM-plattformen. Som jag förstått har jag jag i huvudsak 2 alternativ att välja på, eller kanske 3.

1. En KJW. Finns i snygga klassiska designer, pallar CO2 från start, om man vill ut i kylan, tar mer eller mindre alla TM-delar?
Dom sägs vara trevligare än WE, men kan inte låta bli att bli oroad av den låga prislappen. Blir det något riktigt uppköp? gasmaggen sägs vara kassa, men där går väl TM's att använda istället?

2. En riktig TM. Är väl dock ofta plast i Slide och eller kropp fortfarande? Dessa delar skulle jag isåfall vilja byta på direkten.

3. Skita i att köpa en pistol, och bygga en från scratch av uppgraderingsdelar. är det görbart? Antagligen rätt kostsamt, men roligt.

Sen finns ju såklart Inokatsu för runt 10k. Den är lite väl prismässigt :p
En färdiguppgraderad i mitt fall ligger gärna på 1-2k, kanske upp mot 4k om man man få nånting riktigt extremt och beständigt för det.

MarLin

Re: Bra grund för 1911, TM-plattform?

Inlägg av MarLin »

Minsta möjliga rackel? Ja då finns det bara ett bra alternativ, TM med valfritt slide/frame kit i metall.

Då får du bra internals från början med möjlighet tiil massa uppgraderingar. Sen finns det massor med olika tillverkare av slide/frame kit att välja mellan.

Tex, PGC, HurricanE, Guarder, Shoters Design. Nova tillverkar mkt fina externa delar till TM 1911 pistolerna.
Fråga: Vad är det för likhet på en papegoja? Svar: Den kan varken eller...

kreator

Inlägg av kreator »

http://www.redwolfairsoft.com/redwolf/a ... _Recon.htm

Baserad på KWC:S "tactitarded" 1911.
Googla, läs, köp :)
Dear Ichor, please eat Justin Bieber.
I come from a rural area and i behave as such.
Follow @ http://instagram.com/danieldisowned

n_sandstrom

Inlägg av n_sandstrom »

MarLin: tja, efter att ha grävt runt lite på diverse nördiga forum om AS-byggande, samt pratat med butiker (som inte själva lagerför TM), så får jag mer och mer intrycket av att det är den rätta vägen.
Så, man skaffar sig typ denna: http://shop.ehobbyasia.com/tokyo-marui- ... Bve1fmSyVM, kastar bort slide/fram och använder dom interna delarna som grund?
hade vart smidigt om man isåfall bara kunde skaffa sig nån slags "TM internal kit".
Eller finns det några TM's som komemr delvis i metall. På många forum ahr jag sett kommentarer i stil med "spara ihop 270$ och köp en TM från början istället", men jag hittar inga som matchar den prislappen :p

kreator: KWC är väl jäkligt proprietära till designen? Jag vet att dom är trevliga direkt ur kartongen, men jag skulle känna mig ruskigt inlåst med något jag inte kunde bygga vidare på.

kreator

Inlägg av kreator »

Japp det är dom absolut, helt efterblivet egna.

Väg lite om du klarar dig utan sidearm såfort temperaturen droppar, 1911 magasin är dessutom extra kinkiga vad gällande prestation vid lägre gradantal.
Dear Ichor, please eat Justin Bieber.
I come from a rural area and i behave as such.
Follow @ http://instagram.com/danieldisowned

MarLin

Inlägg av MarLin »

Annars finns det färdiga custombyggen att köpa, Allt klart bara att panga på.
En av mina favoriter tex, http://www.uncompany.com/pageproductdet ... odid=35438

Färdigbyggd med ett av dom bättre metalkitten på marknaden, Ca 3000 kr + frakt, tull och moms.

Och om man sen vill få den 100% korrekt i utseendet så har Nova alla delar till den, så som sliderelease, magrelease, thumbsaftey mm.

TM:s 1911:or kommer endast i plast, dock är de interna delarna i metall och det är ju dom man vill åt.
Fråga: Vad är det för likhet på en papegoja? Svar: Den kan varken eller...

perlenbacher

Inlägg av perlenbacher »

KWC 1911 Co2?

Skulle satsat på Blackwater BW 1911 R2. Helt sjukt snygg picka, designen ser ut att vara snodd från "Kimber Warrior"
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 21&t=30120

Ditch that nickel plated sissy pistol and get a Glock".

n_sandstrom

Inlägg av n_sandstrom »

Kreator, med kyla så antar jag att du syftar på kolsyra? Hm, jag hade räknat kallt med att en hyfsat uppgraderad TM skulle gå att köra med kolsyremag, men nu har jag lärt mig att magasinbrunnen helt enkelt är för smal för sådant. Man kanske ska ge sig på att bygga en HI-Capa med 1911-utseende. Fast det skulle nog inte bli vidare vackert :p
Vad händer om man helt enkelt uppgraderar en pistol internt, tar ett bastant gasmagasin, och fyller med CO2-adapter?

Å andra sidan, jag har ju klarat mig utan CO2 hittils, och behöver jag till varje pris kunna panga på vintern så har jag fler vapen att tillgå.

MarLin: Färdiga custombyggen lär vara både enklare och billigare än att köra eget race. Fast då missar man halva nöjet. Och så blir det aldrig exakt dom delarna som man tänkt sig.
Damn, nu har jag blivit riktigt sugen på egenbygge. Man kanske helt enkelt ska skaffa sig en färdig KJW/KWC på en gång, och köra en seriösare TM som långtidsprojekt :p

Skriv svar