Val av kuggar till m4

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
R Jansson

Val av kuggar till m4

Inlägg av R Jansson »

Hej jag fick ras på kuggarna härom dagen och jag undrar vad ni rekomenderar att jag ska köpa?
Det jag har är en m120 fjäder, och pistong och cylinder från angel custom, och en hi tourqe motor.
Mvh Rikard

Mrmonkeey

Re: Val av kuggar till m4

Inlägg av Mrmonkeey »

Jag kan inte tipsa märke men eftersom du har high torque motor skulle jag val high torque kuggar. Finns ju oxå high speed. Men jag skulle nog kört high torque på 120ms. Tycker oxå high speed slösar så mycket kulor i onödan utomhus. Highspeed är bättre inomhus enligt min menig men det är ju ditt val och vad du vill göra som är viktigast

Kocken149

Inlägg av Kocken149 »

Prisvärt: SHS
Bäst: siegetek

R Jansson

Inlägg av R Jansson »

Tror ni dessa skulle passa http://rodastjarnan.com/airsoft/airsoft ... n-iii-2890 såg ett annat kit men det verkade som det kräver halvtandad pistong.

ohman

Inlägg av ohman »

Du behöver inte high torque motor + kugg för att driva en M120. Du kan köra på standardkugg (eller high speed) utan problem om du vill. Håller för övrigt med Kocken, SHS eller Siegetek beroende på hur mycket du vill spendera.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

R Jansson

Inlägg av R Jansson »

Okej tack för tipsen men vilket alternativ är bäst?
Original motor med high tourqe drev.
High tourqe motor med original drev.

Kocken149

Inlägg av Kocken149 »

Beror på din spelstil och personliga smak. Skjuter du mycket semi? (High tourqe motor +standard kugg+ mosfet för hög respons) vill du ha hög rof? (High tourqe motor+ high speed kugg+mosfet). Motor skulle iaf jag valt high tourqe och sedan kugg efter preferens.

R Jansson

Inlägg av R Jansson »

Vad rekomenderar ni för mosfets för har en billig men tyckte nästan den försämrade än förbättrade

700mb

Inlägg av 700mb »

Den simplaste mosfeten man kan hitta, krävs dock den del lödning precis som alla bra mosfets på marknaden (ascu är ett undantag). http://shop.wizeguy.se/se/art/gate-pico-ssr2-mosfet.php

Mrmonkeey

Inlägg av Mrmonkeey »

Vid vilken ms rekommenderas high torque kuggar då? Nu känner jag mig lite lost igen :lol:

Skriv svar