Idag fick jag hem min fina ak5c version 2 m120 från rodastjarnan och jag laddade upp och pluggade in en ASG 11.1 Lipo tredelat. Och det första jag stöter på är att den bara skjuter var andre eller tredje skott. Inte nog med det så dubbelmatar den och går över till fullauto lite när den vill. Jag upptäckte också att om man tittar in i hop-up hålet där kulorna åker in och skjuter några gånger så kan man se att ibland går bara nozzlen fram på ett tryck och bak på ett till. Och ibland stannar den halvvägs eller en tredjedel. Den har liksom ingen rytm.
Sen testa jag att sätta i ett gammalt 8.4V NiMH stav batteri och alla problem försvann. Men jag köpte ju en 11.1 V av en anledning, och det ska ju fungera eftersom tillverkaren har ju rekommenderat det och det fungerar för alla andra.
Så finns det en snäll själ här som kan förklara varför den inte går som den ska?
G&G ak5c problem
-
Re: G&G ak5c problem
Tack för tipsen.
Men jag hittade ingen som hade exakt samma problem som jag i tråden. Någon hade dubbelmatning men jag har lite av allt. Och nozzeln har ingen rytm vilket resulterar att den blockerar kulan att komma upp i hop-up:en då och då vilket jag inte såg att någon hade ett liknande problem(Björn)
Jo men nu har jag lagt ner 370 spänn på ett batteri som ska fungera till bössan. Jag misstänker att fjädern inte hinner med hastigheten av kuggarna, men jag har sätt folk som har haft klenare fjäder med samma batteri utan problem :/. Jag har inte mycket pengar kvar som jag har tjänat in på mitt sommarjobb till ännu ett batteri heller.(Hälge)
21 juli 2014, 15:54:
Men jag hittade ingen som hade exakt samma problem som jag i tråden. Någon hade dubbelmatning men jag har lite av allt. Och nozzeln har ingen rytm vilket resulterar att den blockerar kulan att komma upp i hop-up:en då och då vilket jag inte såg att någon hade ett liknande problem(Björn)
Jo men nu har jag lagt ner 370 spänn på ett batteri som ska fungera till bössan. Jag misstänker att fjädern inte hinner med hastigheten av kuggarna, men jag har sätt folk som har haft klenare fjäder med samma batteri utan problem :/. Jag har inte mycket pengar kvar som jag har tjänat in på mitt sommarjobb till ännu ett batteri heller.(Hälge)
21 juli 2014, 15:54:
Jo det är det jag menar jag har också m120 fjäder[KAS]Björn skrev:jag har ju 120 fjäder i min och element hightourq och 11.1 och min varken dubbelmatar eller missmatar
Skicka tillbaka den?
Det är inte svårt överhuvudtaget. Lite olika tillvägagångssätt beroende på vilken sorts mosfet du köper. Oftast följer instruktioner med.
-
Ok, av någon anledning har problemen jag haft innan nästan försvunnit. Jag vet inte hur men den skjuter och matar bra förutom det första skottet då jag tror att det blir för lite tryck när jag blind avfyrar efter det sista skottet vilket leder till att nozzlen bara åker bakåt men när en ny kula hamnar i loppet så fortsätter bössasn som den ska. Men jag märker ibland att det låter som att bössan inte jobbar ett helt varv vartannat skott. Så jag köper ett nytt 7.4V LiPo eftersom den den sköt utan några som helst problem med 8.4 NiMh och efter ett tag när jag har skaffat mer pengar så ska jag köpa mosfet.
Jag vill säga tack för hjälpen allihopa. Jag kanske återkommer med mer problem i framtiden
Jag vill säga tack för hjälpen allihopa. Jag kanske återkommer med mer problem i framtiden