Till saken, jag har en KJW 1911A1, CO2 version, som fungerar (eller fungerade innan en ventil i magasinet började läcka) kalasbra med det CO2 magasin som följde med pistolen vid köp, en 12g patron räckte till i alla fall 4 magasin.
Dock är ju ett sidearm med 10 m säkerhetsavstånd lite.. kass så jag valde att köpa två vanliga greengas magasin och det är här det har börjat strula. Med greengasmagasinen kan jag skjuta ett par skott, tror att jag som max har fått iväg fyra eller möjligtvis fem kulor varav den sista i princip rullar ur pipan. Var ute och testade idag och fick iväg hela två kulor med ena och en med det andra magasinet. Magasinen är i princip helt nya och väldigt täta så jag tror inte problemet bör ligga där, vad jag dock funderat på är om pistolen, då den är avsedd för CO2 har en så kraftig rekylfjäder att den gas som finns i greengasmagasinen helt enkelt går åt för att tvinga bak manteln och därför bara räcker ett par skott innan det är slut?
Alternativa teorier mottages gärna då jag börjar tröttna på att ha en massa oanvändbara pistoler liggandes hemma (på plussidan så kan man ju använda magasinen till den WE Luger jag har som durkslag