Uppgradering av pipa

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
HampanUtanAK

Uppgradering av pipa

Inlägg av HampanUtanAK »

Hallå hallå!
Kände att det var dags att börja ge mig in på att försöka att uppgradera mitt vapen från orginal till något lite bättre. Har aldrig gjort detta förut med det ska nog gå bra. Jag tänkte börja med att köpa en ny pipa. Men har lite svårt för att bestämma sig vilken man ska ta. Som sagt, jag har aldrig gjort detta innan så jag vet 0 om vad man ska ha och inte. Dessa är mina förslag:
http://www.rodastjarnan.com/airsoft/ult ... -p90-26242
http://www.rodastjarnan.com/airsoft/mad ... 47mm-18867

Bössan -> http://www.cabom.se/produkter/soft-air- ... n,30340307

Tack på förhand!
Bobba skrev:
Äh lyssna inte på Skepparn han sitter bara nere i sin källare och sniffar mögel som fräter på hans stackars hjärna

Bobba

Re: Uppgradering av pipa

Inlägg av Bobba »

Halloj.

Om du letar efter en ny pipa så vill jag ge ett varningens finger för madbulls pipor. Dessa är gjorda av aluminium och det vill du inte ha till en pipa då det slits ut snabbt och kommer att börja oxidera så att du får fula fläckar/ojämnheter i din pipa. Visst deras pipor funkar bra till en börja men så fort du har börjat nöta bort skyddsbeläggningen inuti så blir pipan kass och detta tar inte lång tid enligt min erfarenhet.
Allra helst vill du ha en pipa av stål, så ultimate pipan fixar ju det kravet. Jag kan dock inte uttala mig om hur bra dessa pipor är tillverkade men det är säkerligen bättre än en orginal pipa.
Själv kör jag enbart med prometheus pipor då dessa är av riktigt fin kvalitet och med lite extra kärlek så har du en oslagbar pipa enligt mig.

Kort sagt, om du ska välja någon av dom två du länkar. Ta ultimate pipan :)

Hoppas svaret hjälper dig något.
Drakon Yastreb

HampanUtanAK

Inlägg av HampanUtanAK »

Bobba skrev:Halloj.

Om du letar efter en ny pipa så vill jag ge ett varningens finger för madbulls pipor. Dessa är gjorda av aluminium och det vill du inte ha till en pipa då det slits ut snabbt och kommer att börja oxidera så att du får fula fläckar/ojämnheter i din pipa. Visst deras pipor funkar bra till en börja men så fort du har börjat nöta bort skyddsbeläggningen inuti så blir pipan kass och detta tar inte lång tid enligt min erfarenhet.
Allra helst vill du ha en pipa av stål, så ultimate pipan fixar ju det kravet. Jag kan dock inte uttala mig om hur bra dessa pipor är tillverkade men det är säkerligen bättre än en orginal pipa.
Själv kör jag enbart med prometheus pipor då dessa är av riktigt fin kvalitet och med lite extra kärlek så har du en oslagbar pipa enligt mig.

Kort sagt, om du ska välja någon av dom två du länkar. Ta ultimate pipan :)

Hoppas svaret hjälper dig något.
Tack så mycket för svart! Detta hjälpte mig absolut!
Bobba skrev:
Äh lyssna inte på Skepparn han sitter bara nere i sin källare och sniffar mögel som fräter på hans stackars hjärna

HampanUtanAK

Inlägg av HampanUtanAK »

Bobba skrev:Äh lyssna inte på Skepparn han sitter bara nere i sin källare och sniffar mögel som fräter på hans stackars hjärna ;)

Nä men skämt och sido, visste inte att MadBull har varit så smart och skrotat iden med att göra pipor av aluminium. Om de har börjat med stål så kan jag absolut tänka mig att de är bra då deras alu pipor var fina till det att man hade nötatbort ytbeläggningen.
Sedan har jag ju som sagt inte provat ultimate pipan, tyckte bara den såg bra ut på pappret. Gör som Skepparn säger då och prova MadBull om dom inte längre kör alu :)

Men om du har råd bör du helt klart länga ett öga på Prometheus, inte så mycket dyrare ändå och ger en märkbar skillnad!
Okej! Blir nog en MadBull då. Tackar så mycket för svaren och att ni lagt ner lite tid på detta så jag vet vad som gäller. Tack till dig också skepparn. Men du borde nog sluta och sitta äta mögel i källaren. ;)
Bobba skrev:

Skriv svar