Tjena.
Lite svar kan ju hjälpa. KJWn till skillnad från Tanakas M700 tar PSG1+ pipor.
650 mm är lite för långt för original "änden" på pipan men om du sätter dit en gängad ljuddämpar adapter så går det utan problem.
Jag hade ett Falcon double point rubber till min 650 mm 6.02 guarder pipa. Det funkade ganska bra men jag skulle rekommendera madbulls 6.03 pipa istället. Jag har tyvärr ingen erfarenhet om Valve knockers och dem grejerna man kan köpa. Men jag skulle iaf rekommendera dig att skaffa dem stora 28 skotts magasinen för 10 kulor är för lite i Airsoft, Speciellt om man kör med HPA.
En annan grej om du har köpt takedown versionen så går det att borra ett hål genom hålet under fake hjulet till hop upen och sedan fästa en m3 stoppskruv för att justera hop upen, istället för att dela bössan varje gång du ska justera hop.
Jag har använt en Palmer Pursuit Female LP regulator som jag har byggt på med manometer för att se trycket ut till bössan och en kran ner till magasinet för att underlätta vid magasinbyten. Med denna lösning så kan du även använda en co2 adapter ifall du inte vill ha en gasflaska med dig på ryggen eller på bössan. Finns även snabbkkopplingar som ventilerar ut luften ur magget men låter det stanna kvar i slangen ner till magasinet. Väldigt smidiga att använda.
Här är en länk med många bra upgraderingar och åsikter
http://www.airsoftforum.com/board/lofiv ... 57960.html
Lycka till Mvh Ygis
KJW m700 erfarenheter / tips / uppgraderingar
Re: KJW m700 erfarenheter / tips / uppgraderingar
Jag har satt en 800mm 6.02. Pipa i min och bytt gummit, kommer tyvärr inte ihåg till vilket.
Ska bara dra slang och en co2 adapter för den går alldeles för ojämnt med gas bara, vissa skott tar hoppen jätte mycket å sen när det börjar sina så tar det knappt alls. Men med de ca 5 skott där trycket ligger rätt då går den spik rakt och obehagligt långt med 0.40 king arms.
3 juni 2014, 21:19:
Jag har satt en 800mm 6.02. Pipa i min och bytt gummit, kommer tyvärr inte ihåg till vilket.
Ska bara dra slang och en co2 adapter för den går alldeles för ojämnt med gas bara, vissa skott tar hoppen jätte mycket å sen när det börjar sina så tar det knappt alls. Men med de ca 5 skott där trycket ligger rätt då går den spik rakt och obehagligt långt med 0.40 king arms.
3 juni 2014, 21:19:
Re: KJW m700 erfarenheter / tips / uppgraderingar
En 800mm pipa?