Jag kör med dessa batterier:
http://www.ebay.co.uk/itm/370694091625? ... 1439.l2648
Inget extra trim men har haft tankar att byta motor, men som sagt inget är byt på den, helt orginal i motor, fjäder och gearbox väg.
Jag har testat hålla inne nån gång då det har hänt men inget har hänt förren jag trycker igen.
Kan det va rent av att batteriera är dåligt laddat då detta händer eller har det med motor att göra också?
G36 v3 Gearbox fulgöra inte cyckle
Re: G36 v3 Gearbox fulgöra inte cyckle
Specna Arms SA-G02 [110m/s]
Classic Army G3 [120m/s]
KWC 1911 RAIL Black Tone [105m/s]
KJW CZ P-09 Heavy Duty [89m/s]
https://www.instagram.com/vannas.airsofttech/
Classic Army G3 [120m/s]
KWC 1911 RAIL Black Tone [105m/s]
KJW CZ P-09 Heavy Duty [89m/s]
https://www.instagram.com/vannas.airsofttech/
Re: G36 v3 Gearbox fulgöra inte cyckle
På auto, ibland snabbt och ibland långsamt skjuter den, men ska pröva med ett full laddat batteri.
19 maj 2014, 15:23:
Nu har jag prövat semi igen på ett batteri som jag vet är helt laddat.
Men problemet kvar står, skjuter lugnt semi så går det bra för det mesta, trycker jag lite snabbare på avtryckaren så hakar den som upp sig i cyckeln, prövade även forstätta hålla inavtryckaren men då hände som inget, en gång så lyckades den göra hela cyckeln men det tog typ 5sec väntan innan något hände.
Känns som den bara blir värre och värre.
19 maj 2014, 15:23:
Nu har jag prövat semi igen på ett batteri som jag vet är helt laddat.
Men problemet kvar står, skjuter lugnt semi så går det bra för det mesta, trycker jag lite snabbare på avtryckaren så hakar den som upp sig i cyckeln, prövade även forstätta hålla inavtryckaren men då hände som inget, en gång så lyckades den göra hela cyckeln men det tog typ 5sec väntan innan något hände.
Känns som den bara blir värre och värre.
Specna Arms SA-G02 [110m/s]
Classic Army G3 [120m/s]
KWC 1911 RAIL Black Tone [105m/s]
KJW CZ P-09 Heavy Duty [89m/s]
https://www.instagram.com/vannas.airsofttech/
Classic Army G3 [120m/s]
KWC 1911 RAIL Black Tone [105m/s]
KJW CZ P-09 Heavy Duty [89m/s]
https://www.instagram.com/vannas.airsofttech/
Re: G36 v3 Gearbox fulgöra inte cyckle
Okej, misstänker att det är den som är boven i det hela, hittar inte så jätte många med samma problem men det fram står på alla mina batterir, 3st 1600 och 1 st 1100 som kom i lådan.nudel skrev:Väldigt vanligt på bössor som är original med klen motor. Den liksom stannar längst bak och vad jag tror så ligger cut off levern och spärrar bort semi.
Brukar kunna lösas med antingen kraftigare motor eller starkare batteri
Tips på motorere som jag kan få hem innan helgen för en rimlig peng? har ju cyberphoto här i stan och dom har alla dessas i lager, något som ni kan recomendera?
Specna Arms SA-G02 [110m/s]
Classic Army G3 [120m/s]
KWC 1911 RAIL Black Tone [105m/s]
KJW CZ P-09 Heavy Duty [89m/s]
https://www.instagram.com/vannas.airsofttech/
Classic Army G3 [120m/s]
KWC 1911 RAIL Black Tone [105m/s]
KJW CZ P-09 Heavy Duty [89m/s]
https://www.instagram.com/vannas.airsofttech/
Re: G36 v3 Gearbox fulgöra inte cyckle
Men pallar min dessa motorere?ohman skrev:Du skulle kunna testa en av deras starkare motorer, har dock ingen egen erfarenhet av just dessa.
Däremot kan du nog beställa utan att få panik, de flesta återförsäljarna bör kunna få en motor skickad till dig så du har den innan helgen. T ex denna som är en bra motor, eller kanske denna.
Just Dream Army Ultra Torque står det om man har långsamare än 130m/s så bör man ta deras highspeed iställe,
jag vet inte men då kanske ULTIMATE, M140-M170 är bättre då den kan köra m100 till m170, förresten vad står det för?
Eller
Ultra Torque Motor.
Vilken av dessa 3 skulle funka bäst för just min, då jag inte vet vad det är för fjäder eller hur mkt boxen klara.
Specna Arms SA-G02 [110m/s]
Classic Army G3 [120m/s]
KWC 1911 RAIL Black Tone [105m/s]
KJW CZ P-09 Heavy Duty [89m/s]
https://www.instagram.com/vannas.airsofttech/
Classic Army G3 [120m/s]
KWC 1911 RAIL Black Tone [105m/s]
KJW CZ P-09 Heavy Duty [89m/s]
https://www.instagram.com/vannas.airsofttech/
Re: G36 v3 Gearbox fulgöra inte cyckle
Vad skulle kunna gå sönder med en stark motor?
Vad ger upp först?
Blir nog en från cyberPhoto, tänkte mig deras mellan model. Eller är den för kraftig för gearboxen?
20 maj 2014, 11:55:
Alltså dessa:
100-120m
http://www.cyberphoto.se/info.php?article=17449
120-140m
http://www.cyberphoto.se/info.php?article=17451
140-170m
http://www.cyberphoto.se/info.php?article=17453
Vad ger upp först?
Blir nog en från cyberPhoto, tänkte mig deras mellan model. Eller är den för kraftig för gearboxen?
20 maj 2014, 11:55:
Alltså dessa:
100-120m
http://www.cyberphoto.se/info.php?article=17449
120-140m
http://www.cyberphoto.se/info.php?article=17451
140-170m
http://www.cyberphoto.se/info.php?article=17453
Specna Arms SA-G02 [110m/s]
Classic Army G3 [120m/s]
KWC 1911 RAIL Black Tone [105m/s]
KJW CZ P-09 Heavy Duty [89m/s]
https://www.instagram.com/vannas.airsofttech/
Classic Army G3 [120m/s]
KWC 1911 RAIL Black Tone [105m/s]
KJW CZ P-09 Heavy Duty [89m/s]
https://www.instagram.com/vannas.airsofttech/
Re: G36 v3 Gearbox fulgöra inte cyckle
Hur skulle en motor kunna vara för kraftig?
Hur ska den påverka gearboxen?
Det enda motorn gör är snurrar på dina kugghjul. Kuggen i sin tur drar bak pistongen och spänner fjädern. Fjädern trycker fram pistongen och trycker ut luft från cylindern via nozzle och in i hop up-huset som sedan skickar iväg en kula...
Saker som gör att du sliter extra mycket på det interna är väldigt hög eldhastighet (via batteri, kugg och/eller motor) eller väldigt hårda fjädrar. Det som normalt ger sig först är pistongen som blir utsliten efter att upprepade gånger i hög hastighet dras tillbaka av metallkugghjul. Sliter på det interna gör du så fort du pluggar i ett batteri och trycker på avtryckaren.
Så sammanfattningsvis orsaker till att köpa en svagare motor än en starkare:
1) Svagare motorer är generellt sett billigare
2) Man vill att RoF (Rate of Fire) ska bli högre och satsar på en high speed motor istället för en high torque.
Alltså, den enda orsaken till att köpa mellanmodellen framför den starkaste skulle vara att spara några kronor, men eftersom Elements Ultra Torque-motor är billigare än alla tre ASG-motorer så verkar inte det vara ditt primära mål?
Beskrivning på "M140-M170"-motorn:
Hur ska den påverka gearboxen?
Det enda motorn gör är snurrar på dina kugghjul. Kuggen i sin tur drar bak pistongen och spänner fjädern. Fjädern trycker fram pistongen och trycker ut luft från cylindern via nozzle och in i hop up-huset som sedan skickar iväg en kula...
Saker som gör att du sliter extra mycket på det interna är väldigt hög eldhastighet (via batteri, kugg och/eller motor) eller väldigt hårda fjädrar. Det som normalt ger sig först är pistongen som blir utsliten efter att upprepade gånger i hög hastighet dras tillbaka av metallkugghjul. Sliter på det interna gör du så fort du pluggar i ett batteri och trycker på avtryckaren.
Så sammanfattningsvis orsaker till att köpa en svagare motor än en starkare:
1) Svagare motorer är generellt sett billigare
2) Man vill att RoF (Rate of Fire) ska bli högre och satsar på en high speed motor istället för en high torque.
Alltså, den enda orsaken till att köpa mellanmodellen framför den starkaste skulle vara att spara några kronor, men eftersom Elements Ultra Torque-motor är billigare än alla tre ASG-motorer så verkar inte det vara ditt primära mål?

Beskrivning på "M140-M170"-motorn:
This is a low speed/high torque motor for use with a M 100 to M170 tune up solution.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.
Re: G36 v3 Gearbox fulgöra inte cyckle
Har handlat massor på vapenbutiken nu på sista tiden och funkar utmärkt