Nope, de är fina och hela. Däremot så ser det ut som att jag har ett litet skav i kabelisoleringen på pluskabeln precis där den går igenom lowern bakom växellådan. Kan även varit så att en av kabelflätorna till kolen kommit emot motorplåten och kortslutit lite då jag kör med Systemas oisolerade flätor.
Såg att Elfa har IRF1404 fettar med 220w eller 333w förlusteffekt. Någon som har koll på vilken av dem som skulle hålla bäst i en PTW? Tror även att det kan vara startfetten som gått då elen är helt död så jag undrar om någon har koll på vilken av fettarna som gör vad förhållande till på vilken sida säkringen sitter?
Etiny - bränd MosFet
Re: Etiny - bränd MosFet
“It’s time to kick ass and chew bubblegum…and I’m all out of gum.”
Re: Etiny - bränd MosFet
Oftast när Etiny kretsarna brinner upp så brukar mosfetsen stanna i öppet läge har jag märkt så om din inte lyser när du sätter den på Semi+boltcatchen trycker ned knappen såklart så kan det vara så att din främre har brunnit..
Hur som dessa är Fetsen som sitter i Etiny:
mosfet 1 Etiny
https://www.elfa.se/elfa3~se_sv/elfa/in ... &q=irf1404
mosfet 2 Etiny
https://www.elfa.se/elfa3~se_sv/elfa/in ... &q=irf4905
Hur som dessa är Fetsen som sitter i Etiny:
mosfet 1 Etiny
https://www.elfa.se/elfa3~se_sv/elfa/in ... &q=irf1404
mosfet 2 Etiny
https://www.elfa.se/elfa3~se_sv/elfa/in ... &q=irf4905