Är det här ett bra vapen?
Re: Är det här ett bra vapen?
Som t.ex denna!
Umarex? Några har fått "finbössa" andra Jinggong?
Så umarex är alltså rebranders? Right? som echo1 , red star och massa sånna?
Jag är dock förvånad att de har rebrandat 2 (eller fler???) olika g36? Är detta vanlig praxis hos rebranders?
Umarex? Några har fått "finbössa" andra Jinggong?
Så umarex är alltså rebranders? Right? som echo1 , red star och massa sånna?
Jag är dock förvånad att de har rebrandat 2 (eller fler???) olika g36? Är detta vanlig praxis hos rebranders?
FNM airsoft
http://trackandstreet.se/
http://trackandstreet.se/
- Twist
- Sysop
- Lag / förening: Disposable Heroes
- Aktiv sedan: 2001
Nej, absolut inte. De flesta "rebranders" håller sig till en tillverkare per modell.

Umarex är ett samlings brand (som håller bra och konsist kvalitet) som har offeciel rätt från H&K att tillverkar bössorna.
De som tillverkar för Umarex är bland annat Ares, S&T, KWA,VFC mfl.
Alla G36:or inom Umarex (vare sig det är en Ares eller en S&T version) är kompatibla med varandras interna system.

De har ett eget system internt och är olikt de andra G36:or på marknaden.
De som tillverkar för Umarex är bland annat Ares, S&T, KWA,VFC mfl.
Alla G36:or inom Umarex (vare sig det är en Ares eller en S&T version) är kompatibla med varandras interna system.

De har ett eget system internt och är olikt de andra G36:or på marknaden.
"Alla orkar alla vill! Fram med batongen och sprättä med spägän!"
Så G36an som länkas i TS inlägg har quick spring change systemet och microswitch?
Bör vara så, då det är en Umarex. Alla de har det, vilket är ganska skönt måste man ju säga. ^^;
En sprint vid kolven, ta bort springmekanismen till charginhandeln och voila!!
En sprint vid kolven, ta bort springmekanismen till charginhandeln och voila!!
"Alla orkar alla vill! Fram med batongen och sprättä med spägän!"
enligt vad jag hört är umarex g36:or rebrandade Ares.
Hej, tänkte bara lägga in ett inlägg här.
Jag äger både en Ares G36 (New Version) och en av ovanstående Umarex G36C, jag trodde precis som någon ovanför att dessa skulle vara kompatibla, men nej, så är inte fallet med just denna.
Precis som Cybairgun skriver så är det alltså JG internals i ett lite snyggare skal med Umarex stämpel, ingen quick spring change eller tre pins disassembly. Umarexen som är länkad är 100% kompatibel med de övriga tillverkarna TM, SRC, JG, osv. Den har alltså inte samma lösning för pipa och sammanbyggnad som Ares har.
Detta är lite märkligt dock då jag inte ens kan hitta denna på Umarex hemsida, endast de som är Ares/S&T kompatibla.
Den är dock väldigt bra out-of-box, körde ett skogsspel nu i midsommarhelgen med den som primärvapen och den fungerar klockrent, det verkar sitta någon form av precisionspipa i den, eller åtminstone en exceptionellt välgjord pipa i den då den lätt konkurrerar med min långa Ares upp till en 40-45m. Bra bössa att börja med utan tvivel. Det enda negativa jag har att säga om den var att på mitt exemplar var gängen på pipan lite nedslitna så att gänga på en ljuddämpare fungerar inte utan en massa pysslande för att få den att sitta ordentligt.
Utseendemässigt är den helt ok även om den inte är i klass med Ares eller dyrare Umarex (dock avsevärt mycket bättre än de JG jag sett).
Jag äger både en Ares G36 (New Version) och en av ovanstående Umarex G36C, jag trodde precis som någon ovanför att dessa skulle vara kompatibla, men nej, så är inte fallet med just denna.
Precis som Cybairgun skriver så är det alltså JG internals i ett lite snyggare skal med Umarex stämpel, ingen quick spring change eller tre pins disassembly. Umarexen som är länkad är 100% kompatibel med de övriga tillverkarna TM, SRC, JG, osv. Den har alltså inte samma lösning för pipa och sammanbyggnad som Ares har.
Detta är lite märkligt dock då jag inte ens kan hitta denna på Umarex hemsida, endast de som är Ares/S&T kompatibla.
Den är dock väldigt bra out-of-box, körde ett skogsspel nu i midsommarhelgen med den som primärvapen och den fungerar klockrent, det verkar sitta någon form av precisionspipa i den, eller åtminstone en exceptionellt välgjord pipa i den då den lätt konkurrerar med min långa Ares upp till en 40-45m. Bra bössa att börja med utan tvivel. Det enda negativa jag har att säga om den var att på mitt exemplar var gängen på pipan lite nedslitna så att gänga på en ljuddämpare fungerar inte utan en massa pysslande för att få den att sitta ordentligt.
Utseendemässigt är den helt ok även om den inte är i klass med Ares eller dyrare Umarex (dock avsevärt mycket bättre än de JG jag sett).
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.
Hej här. Vilken prec pipa ska man leta efter som passar. Står i kvalet om man ska köpa den för 1299 nått eller ta den för 1500 med mask o prec pipa o bra batteri laddare.. grejen e den att jag redan har en bra laddare som laddar allt även då lipo som jag har som tanke att använda. Ska man köra me 7.2v då eller e d bättre kanske att välja 9.6v nimh?? Samt vilka bio kulor är bäst lämmpade. Ni som vet säkert vad vilka märken e denna kompatibell med?? Tack på förhand.
- Twist
- Sysop
- Lag / förening: Disposable Heroes
- Aktiv sedan: 2001
7,4 V LiPo brukar prestera ungefär samma som 9,6 V NiMh av samma fysiska storlek. Givetvis får du se till att ha ett batteri med högt C-värde för att det ska stämma.
Precisionspipor gör inte så stor skillnad som man gärna vill tro. Skaffar du ett bra hopupgummi (och kanske en H-spacer) och håller pipan ordentligt ren så kommer inte ens den bästa precisionspipa att ge dig så mycket förbättring att du känner att du får valuta för pengarna. Vill man ha ut det där sista lilla och pengarna inte spelar någon roll så satsa på en precpipa av hög kvalitet. Prometheus är bra men inte helt lätta att få tag på. Madbull är också bra. PDI råder det lite delade meningar om men de flesta verkar svära vid dem. Ett hyggligt budgetalternativ är Vanaras. Gör man dem bara ordentligt rena innan man installerar dem så presterar de bra.
Green Devil BIO är de kulor flest talar bäst om. Annars är den kompatibel med alla kulor av hygglig kvalitet.
Precisionspipor gör inte så stor skillnad som man gärna vill tro. Skaffar du ett bra hopupgummi (och kanske en H-spacer) och håller pipan ordentligt ren så kommer inte ens den bästa precisionspipa att ge dig så mycket förbättring att du känner att du får valuta för pengarna. Vill man ha ut det där sista lilla och pengarna inte spelar någon roll så satsa på en precpipa av hög kvalitet. Prometheus är bra men inte helt lätta att få tag på. Madbull är också bra. PDI råder det lite delade meningar om men de flesta verkar svära vid dem. Ett hyggligt budgetalternativ är Vanaras. Gör man dem bara ordentligt rena innan man installerar dem så presterar de bra.
Green Devil BIO är de kulor flest talar bäst om. Annars är den kompatibel med alla kulor av hygglig kvalitet.

Twist - Det här med precpipor kan vi nog diskutera i dagar och säkert också i en annan tråd. Jag vill bara flika in och säga att mitt lag alltid vart noga med piprengörning och jag upplever mer än alltid en skillnad när jag installerat precpipor i mina vapen. Oftast använder jag samma delar som jag hade i innan och också med olika spacers på olika vapen. Jag gick från knappt träffbart på 45 meter till en mer eller mindre rak linje på 60 meter nu senast på Berget. Så hur mycket en pipa gör skillnad verkar vara ganska olika vad jag har upplevt och hört.
I dont do karate, i do Ka - Razy!