Söker woodlandbyxa med inbyggda knäskydd

Allmänt om allt du bär med dig förutom vapen.
AKalrss0n

Re: Söker woodlandbyxa med inbyggda knäskydd

Inlägg av AKalrss0n »

Allwin och FFI är två tillverkare som gör kopior på Woodland-uniformer med fickor för knäskydd á lá Crye's AirFlex (Combat knee pads). Har inte hittat dessa i Sverige. Men både Allwin och FFI säljs på JKarmy som nämnts tidigare.

Själv äger jag ett Allwin WL set. Än så länge har det inte varit med på spel, men kvaliteten känns helt ok och utseendemässigt ser det väldigt bra ut. Något du ska tänka på är att deras storlekstabell är helt off. Generellt sett så är jag Medium. Men bortsett från stolekstabellen får på mig Allwins XS set utan problem. Byxorna passar perfekt i midja och längd (aningen tajta i skrevet när man hukar sig). Tröjan är dock lite för kort i armarna. Som tur var köpte jag en uppsättning i Small också. Detta passar också perfekt. Tröjan är lagom men byxornas midjemått är aningen för stort. Detta är ju givetvis individuella problem, men tänk på att storlekarna är större än vad man tror. :) Tänk också på att Allwins tröjor är väldigt korta från axlar till midja. Så om du vill ha tröjan nedstoppad, är det svårt få den att stanna nere.

FFI's WL set där emot, har jag både läst och hört att det ska vara "bättre" generellt sett. FFI släpper en uppdaterad 2014 version av deras WL set (nu i maj om jag har förstått det rätt) som ska bli kul väldigt kul att få testa. Det går att förbeställa på JKarmy redan nu med leverans i slutet av Maj. Hoppas på att deras storlekstabell stämmer lite bättre.

Slutligen, räkna givetvis alltid med tull och moms.

viqs

Re: Söker woodlandbyxa med inbyggda knäskydd

Inlägg av viqs »

Allwin woodland går sönder deluxe. Jag har haft mest otur och mina är spräckta från dragkedjan ner till knäskydden. FFI ska vara bättre.
"Sacrifices must me made. Do you know how easy it'd be to just bang dudes? Easy as FUCK, but dicks aren't vaginas and you have to put up with the moods and bitching for the vag bro"

Skriv svar