måsten för bra semisniper

Kocken149

Re: måsten för bra semisniper

Inlägg av Kocken149 »

Kanske dom inte var så bra på det där då?😉 som sagt, jag har en 2GX gearbox i en G&P m249 och det enda som är original i den är kugg och bushings. Det som är mest special på en KWA är det 2 delade hophuset, men det funkar utmärkt och finns ingen anledning att byta det.

Lindberg77

Inlägg av Lindberg77 »

Själv var jag dumt pessimistisk när jag började bygga semisniper av min G36:a..
Mycket grinande och långa sena kvällar i garaget, har tagit mej ca 3 månader med till och från mekande.
Allt internt är bytt, selector Plate bortagen.

När jag äntligen fått boxen att lira efter 15- 20 isärskruvningar (tillslut sitter det en M140 fjäderich i) trodde jag att nu så skulle jag kunna skjuta 70 m one shot one kill.. blev istället one shit no kill..

Efter ännu många kvällar mekande för att bla få bössan tät (nozzeln fick bla svaravas om) så gav den iaf konsekventa farter.
Dock var kulbanan helt åt hel@#$te..

Efter ännu mer testande med olika och en massa gummin, spacers osv så råkade jag testa kombon madbulls blå gummi tillsammans med elements svarta h spacers.. å nu.. blev kulanan helt uber nice!
Nu träffade jag en telefon stolpe på 70 m 3 av 4 gånger.. (med kingarms 0.36)

Nu ska bössan få sitt eldop på "skafs recon one" spel om en vecka:)
Får hoppas jag och bössan presterar!

Kocken149

Inlägg av Kocken149 »

Kwa 2g hopgummi är ruskigt bra, nackdelen är att de slits ner väldigt fort och är svåra att få tag på. En 140 lösning kommer nog slita ner ditt Kwa gummi direkt. Satsa på att gjuta en sugruhop, kommer funka fint med 140 fjäder.

twoface

Inlägg av twoface »

Lånar tråden lite då jag är i sniperbyggar-tagen och skulle behöva lite synpunkter från mer erfaret folk.

Följande setup är tänkt/finns till bygget men tar ytterst tacksamt emot tips om jag borde byta ut något. :-)

Lonex Ultimate kromat/förstärkt v2 gb-skal
8mm kullagrade metall bearings
Rostfri polerad cylinder
Dream Army ståltandad pistong
Kullagrad springguide i stål
Systema ultra high tourqe kuggar
Madbull ultimate hopup hus
Element high tourqe motor
BTC chimera FET 2
Madbull python 6.03 innerpipa.

Fjädern som är tänkt är M170 eller ev M160.
Får man något vettigt ös i den med bra triggerresponse eller tänker jag fel angående high tourqe? Givetvis kommer det köras på 11.1 lipo m. Deans. Kommer det hålla eller har jag missat någon bra-att-ha grej?

Ska tilläggas att min genomgående tanke är att det ska hålla pålitligt, fixa med hopupgummi och finlir som stabilisera pipa kommer jag fixa med när jag skjutit lite och sett hur grejerna lirar ihop :-)

ohman

Inlägg av ohman »

Är det din M82 som har detta bekymmer? Jag fick nämligen samma när jag bytte hop up hus i min. Jag slängde i ett Prowin-hus (samma design som Madbull) och jag får det inte tätt med det huset. När jag efter mycket svärande äntligen provade med det gamla huset fungerade det klockrent. Jag är inte helt säker på vad som orsakar detta men Guarders bore up nozzle kom verkligen inte överens med Prowin-huset.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

ohman

Inlägg av ohman »

twoface skrev:... det var dödfött då hålla bössan stilla vid chronografen typ var omöjligt och pipan slutar typ en halvmil in i ytterpipan ;-P
Tripod eller sambo får nyttjas vid chroning :D Tänk på att din chroning kommer ske med ytterpipan på (min ligger nu på ca 152 m/s vid ytterpipans slut med en M140).

Ställer mig lite tvekande till att trycka ut gummit utan att det får stöd av pipan, men du kan ju alltid testa, återkom gärna med resultat! Jag skulle gärna nyttja prowin huset, men just nu verkar det lite hopplöst utan att slipa ner det i bakkant.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

twoface

Inlägg av twoface »

Okej :-) cylinder och cylinderhuvud verkade tätt men var lite skeptisk mot nya pistong huvudet då jag tyckte o-ringen satt lite slappt runt det men kollade dock inte om det tätade ordentligt. Får helt enkelt se imorgon när allt är ihopsatt vad nästa steg blir om något :-) Återkommer med lite sugru resultat också samt om jag lyckas få hopen tät :-)

2 juni 2014, 07:26:

Provat tre olika hop hus nu och får det för allt i världen inte tätt mellan nozzle och hus, boxen är sjuukt tät nu då jag böt till grövre o-ring på pistonghuvud, silikontätade cylinderhuvud även fast det tätade bra även utan. Dock alltså fortfarande massiv läcka vid hop vilket jag tror är mitt enda och sista problem just nu. Finns det hus med o-ring runt nozzle? Vill minnas att jag sett det förut. Sista utvägen blir annars att slipa ner tappetplate för att tillåta nozzle att gå längre ut.

twoface

Inlägg av twoface »

Har ingen ARL i bössan då ASCUn sköter bromsandet :-)

Liten uppdatering: 
Efter mycket jävlandes med hopen och inställning av densamma har jag nu lyckats få till chroning på hyffsat stadiga 155 +/- 0.5ms med någon enstaka (ca 1 av 10) kula i ca 156-157ms. Stabil och spikrak kulbana ca 80 meter. Känner lite att det inte är optimalt men klart godkänt. Såg några mindre sprickor i hopgummit så kanske värt att investera i nytt eller har det mindre betydelse?

Borde väl iaf kunna dra slutsatsen att hopen är den felande länken i det hela? Vill fan inte slita isär boxen en gång till :-P

Madbull Mike

Inlägg av Madbull Mike »

Det sitter en 509mm i min scar ssr, så det var därför jag undrade om bore-up :P
Mina köpes annonser

Mina affärsredovisningar

Skriv svar