Gearboxen låser sig (v2)

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Shaddyz

Re: Gearboxen låser sig (v2)

Inlägg av Shaddyz »

Scipli skrev:Haft samma problem när det gäller låsning men vet inte om samma lösning funkar för dig =)

- Kan vara fjäder som inte kan komprimeras(trycka ihop sig) ordentligt, byt fjäder.
- Kan vara att pistong som spökar, att tänderna inte hamnar rätt mellan gear och pistong = ta bort 'andra' tanden från pistongen. =)
Det sitter i en 120 fjäder i. Jag har även en 100 fjäder. Är det värt att testa byta och se om den går bättre? Har aldrig bytt fjäder dock så lär kolla youtube innan, eller låta en vän göra det.

Varför just andra tanden på pistongen? Bara av ren nyfikenhet. Har aldrig meckat med airsoftvapen tidigare, förutom igår när jag plockade isär hopuphuset osv. All nyttig information jag kan få uppskattar jag :)

7 april 2014, 18:02:
Genocide skrev:Motorn för klen och orkar inte dra runt ordentligt på 7.4v.
Ett vanligt fenomen är att folk är för snabba på avtryckaren på semi. Då får man till något halvdant tryck och pistongen dras nääästan hela vägen tillbaka.

Och när du sen ska på det igen så är det rent för tung för motorn. Testa att hålla i avtryckaren tills cykeln är fullföljd.

Jag är väldigt snabb på avtryckaren när det är semi. I stridens hetta är det svårt att tänka "nu jävlar ska jag ta det lugnt på avtryckaren" som du säkert förstår då jag antar att du själv spelar.
Igår när jag drog tillbaka antireversal latchen så lät det ju som att allt klickade tillbaka på plats, och när jag testade igen så tröck jag in avtryckaren ordentligt, men den låste sig ändå när jag skulle försöka skjuta andra tomskottet. Jag tror inte att det här är själva problemet.

Kan det vara att motorn sitter för högt/lågt? Hur ställer man den när man inte har någon kunskap om hur den ska sitta? Jag vågar inte skruva där så mycket då jag inte vill förstöra något i onödan. Jag vet att herren som hade geväret innan mig var där och "justerade motorn" som han sa. Kan något ha blivit fel där? Den funkade ju trotsallt i ungefär en timme när jag stod och testskjöt på olika mål med en polare, sedan höll den 4-5 timmar i spel. Sedan skulle jag köra med mitt andra vapen och en kille som jag spelar med skulle testa min LMT-bössa och när han testskjöt 2 skott så låste den sig och den sista kulan rullade ur pipan sen blev det bara tomskott sedan tvärstopp och varma kablar bara.

Om det är till någon nytta så ska vapnet ha följande grejer "uppgraderat" eller förstärkt:
Anti-reversallatch av stål.
Förstärkt pistong- och cylinderhuvud.
8 mm stålbussningar.
Väl tilltaget switch assembly för att klara höga temperaturer.

Batteriet är ett ASG LiPo 7.4V 1300mAh 20C.

Kan tillägga att jag testat med ett 8.4v Ni-MH batteri och det gör ingen skillnad. Även provat med en polares 11v batteri, det gick inte heller.
Senast redigerad av 1 Shaddyz, redigerad totalt 0 gånger.

ohman

Re: Gearboxen låser sig (v2)

Inlägg av ohman »

Köp nya kugg.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Skriv svar